torsdag 27 mars 2014

Utdelning 2014-03-27

4020 - Sveriges tråkigaste investerare

Föreställ er att en analytiker eller ett finansbolag som rekommenderar sina kunder att de ska vara passiva så länge kvalitetsaktierna är högt värderade. Hur lä...
Läs mer

Utdelning Swedbank

Idag trillade utdelningen från Swedbank in, 10,10 kronor per aktie gör att min yield on cost ligger på 27 procent, ibland är det trevligt att äga aktier länge. Åre...
Läs mer

Nya domarhanledningen

Ni som hänger med i islandshästvärlden kanske vet att det kommit en ny domarhandledning. Jag har varit på dommarseminariumet och en utbildningsdag i nya handledningen. Den gå...
Läs mer

Citigroup - FED säger NEJ

FED säger nej till Citigroups kapitalplan om höjd utdelning och återköp. Det är dystra nyheter som skjuter upp återköp och utdelning ytterligare 1 år. Mest av...
Läs mer

You gotta fight harder when it's uphill

Blev dunderförkyld i lördags och som ebbade ut och var väl hyffsat borta på måndag, men under tisdagen kände jag mig så yr så blev ingen träning. Tän...
Läs mer

Bättre förutsättningar för uppgång när en del objudna gäster slängts ut

winningtrading tobbe rosén (Nyhetsbyrån Direkt): Vid ett tal i Bryssel sade den amerikanska presidenten Barack Obama att världsordningen prövas för tillfället och p229...
Läs mer

Torsdag

Vilken dag, sprängande huvudvärk. Inte ens hunnit ta ngr tabletter fast hv startade vid lunch redan. Ska göra nu kl halv tolv. Bättre sent än aldrig och hoppas det går...
Läs mer

V75 Tips lördag 29 mars 2014 på Solvalla

Solvalla travbana står som värd för V75-finalerna på lördag 29 mars 2014 och det bjuds på mycket fin klass i och med detta. Det är onekligen travsporten som st229...
Läs mer

SM-slutspelet: Frölunda utslagna i kvartsfinalen

SM-slutspelet 2014 skall följas hos Pucksnack.com! Sveriges Personligaste Hockeysajt levererar som vanligt de senaste resultaten och målskyttarna. — Frölunda utslagna – nollade inf...
Läs mer

Krönika, Del 2!!

Hej Bloggen! Förlåt för att det har dröjt med krönikan men nu äntligen så får jag presentera del 2 Hoppas ni njuter. Dagen efter invägningen För...
Läs mer

Pirathjärta och en dag som inte blev som tänkt!

Än en gång slås jag av att min blick har ändrats, jag skulle inte enbart säga att det är till det sämre mer bara stillsammare. Just nu något sorgsen, men...
Läs mer

Mitt livs första utdelning

Kom idag av Swedbank. 10,10kr per aktie blev med mina 50 aktier en utdelning på 505kr. Mycket trevligt. Kopierar Lundaluppens lilla tabell här så jag kan ha lite fin översikt 2...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar