torsdag 15 maj 2014

Utdelning 2014-05-15

Morgonrapport: ”Stängning på 1376-motstånd. Knepigt läge, men kraftsamlingsperiod sannolik.”

Vi stängde igår exakt på vår motståndsnivå 1376.  Läget är knepigt. Vår gissning är att marknaden vill söka sig högre, men att den bef...
Läs mer

SANNING OCH KONSEKVENS

Ikväll har man verkligen samlat ihop eliten i Debatt. Inte en enda kritisk person så långt ögat kan nå i studion. Programledaren och redaktionen har gjort ett väldigt d...
Läs mer

Jag ger upp...

Efter 7 lopp hade jag 7 rätt... I sista loppet kommer min spik tvåa, och min första reserv vinner! Vet ni vad det gav för utdelning!?? 2:-/andel......... Nåja, nu ikv...
Läs mer

Ratos Arne K. - Avkastnings Magikern

Ratos som också kallas sig för private equtiy och konglomerat har i snitt skapat totat avkastning på 25% årligen senaste 15 åren (1999 - 2014)  Både utdelninga...
Läs mer

Utdelningar och Skanska sålt

Pust å stön! Det är hektiska dagar på jobbet just nu. Det känns som om oavsett hur många projekt man alltid ingått i så blir det alltid stressigt mot...
Läs mer

Det var en gång !

Det var en gång en hustru till en segelsömmare som hette Carl Mortonsson och hustru hette Margareta som var innehavare av bergssluttningen året var då 1816. Då Stadsdelsfull...
Läs mer

Analys av Skanska

Det har blivit dags för nästa analys och den här gången är det dags för ett svenskt byggbolag, nämligen Skanska. Jag äger inte aktien, men jag har den på...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar