tisdag 20 maj 2014

Utdelning 2014-05-20

Kortsiktig vinst ett problem

Senast på måndag måste Pfizer komma med ett nytt bud för att på fredlig väg komma över Astra Zeneca. Analytikerna tror inte att det kommer ske. Däremot hå...
Läs mer

Etiska fonder är rena nyset

DN rapporterar om en undersökning bland 1.000 svenska fondsparare som visar att en stor del tycker det är viktigt att fondförvaltarna tar etisk hänsyn när de väljer...
Läs mer

Utdelning PG

Igår kom utdelningen från Procter Gamble in på kontot. Jämfört med föregående år ökade utdelningen med +5,9% för mig. Om man inte blandar in va...
Läs mer

Morgonrapport: ”Brott av 1384,18 inom två börsdagar skulle stärka haussescenario betänkligt…”

Vi fortsätter att sikta in oss på 1422, samtidigt är vi väl medvetna om de kortsiktiga riskerna mot nedsidan. Varje form av kursaktivitet ovanför 1384,18 punkter utgör e...
Läs mer

Att räcka till

Morgonen började med ett samtal. Ensam i hela församlingshemmet. Nu var detta inget riskabelt samtal. Men det kunde varit. Sen kom beskedet att en ung man, timanställd i pastoratet, d...
Läs mer

I did it again

För bara ett halvår sen så verkade det omöjligt. Nu gör jag det om och om igen. Snabbare och snabbare. Nu vet jag att det går och det finns bara en väg, framåt...
Läs mer

Formkoll, rankning och Franska öppna-seedningen

Roland Garros. Vi har redan tillryggalagt fem Masters-veckor sedan början av mars. Franska öppna står för dörren och grussäsongen är nästan över. Vad pa...
Läs mer

?Dagliga Reflektioner 19 maj 2014

Att ge utan förbehåll Och han vet mycket väl att hans eget liv har berikats, att han har fått en extra utdelning av att ge åt någon annan utan att begära något...
Läs mer

Aker eller Ocean Yield?

Började med att titta på ett företag som heter Oceans Yield. Ett tämligen nytt bolag på Oslobörsen med en utdelning om ca 7%. Det ägs till 73,5% av Aker ASA och som...
Läs mer

Gott om varningssignaler när 1387 närmar sig

winningtrading tobbe rosén (Nyhetsbyrån Direkt): De ledande amerikanska börserna stängde måndagens handel på högre nivåer, när i synnerhet mindre aktier p...
Läs mer

DAGBOKEN 2014-05-20 Den mexicanska revolutionen

Den mexicanska revolutionen Det har gjorts många filmer i "västernmiljö" där några gnnfighters räddar sig undan uppbåden som förföljer dem genom...
Läs mer

Utdelning PG

Igår kom utdelningen från Procter Gamble in på kontot. Jämfört med föregående år ökade utdelningen med +5,9% för mig. Om man inte blandar in va...
Läs mer

"Alm, hägg och hassel blomstra för vind"

Mellan hägg och syren. Där är vi nu. En rätt bråd tid, då mycket måste ske för att ge utdelning senare... Jag läser Lang igen. Och Lang refererar som van...
Läs mer

Uppenbart

Jag vet då inte vad jag ska tro längre. Börsen rör sig fortsatt uppåt och min portfölj med den. Återigen så når den sin högsta punkt någonsin oc...
Läs mer

Utvärdering MSAB vs Axfood

Jag håller på att skriva om inköpen jag gjorde för pengarna från försäljningen av Fenix och en god gissning skulle ju vara att MSAB är ett av bolagen. Men icke...
Läs mer

Om hamnflytten – ett svar till Marie Dahlin

Kommunalrådet Marie Dahlin (S) skriver i en debattartikel i tisdagens TTELA: ”Vi Socialdemokrater tror på Vargön!” Vilket inget annat parti gör? Eller? I synnerhet inte Vänst...
Läs mer

Motgångar i Storspararportföljen

Portföljutvecklingen har varit riktigt svag denna månaden. Detta är ett resultat av dåliga rapporter från mina portföljbolag som i sin tur resulterat i att riktkurserna...
Läs mer

Dags att uppdatera mina värderingskriterier

Jag har ju tidigare lånat mina investeringskriterier från Lundaluppen (som i sin tur lånat från Benjamin Graham). Jag har även lånat Lundaluppens modell för be...
Läs mer

Vad får ditt hjärta att smälta?

Man är ju lite olika sådär, vad som sätter hjärtan i brand, får pulsen att stiga eller hjärtat att slå några extra slag. Känslan av att bli småt...
Läs mer

Grön postiljon....!!!!

Denna vecka innebär slutspurten för valkampanj inför EU-valet (om det nu har lyckats gå någon förbi) och på söndag, självaste mors dag, är det dax. H...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar