torsdag 15 augusti 2013

Utdelning 2013-08-15

Inköp Realty Income

Härmed fyller jag på innehavet Realty Income.  Kursen har sjunkit från toppen 55 USD till 42 USD på bara 3 månader. Det är hela 23.6% eller 8%/månad.  75...
Läs mer

Om jag hade...

Klicka på bilden för att zooma.... börjat investera på lång sikt för 9 år sedan så hade jag haft en betydligt större förmögenhet än vad jag...
Läs mer

V75 Tips 17 augusti 2013 lördag Örebro

Först en liten återblick till i onsdags då vi fick se mer travsport på en kväll än vad man vanligtvis ser på huvudstadsbanan på två månader. Det var...
Läs mer

Recension: Too Faced Candy Bars

Mitt sista köp från Eleven som jag fick med mig för några dagar sedan! Den här produkten var på rea, så vill ni ha den till samma billiga pris (99 kronor) f2...
Läs mer

Jakobs 12 söner zodiaken

Om kristendomens glömda rötter och en hypotes som gav viss utdelning... Kaliforniengruppen The Rastafarians listade 1981 Jakobs tolv söner i sången "Roll Call" medan ba...
Läs mer

Inköp Shell, RDS B

Efter att försökt ha is i magen en längre tid, gick jag igår in och köpte på mig en del Shell-aktier. Shell är världens näst största oljebolag och ha...
Läs mer

Svett

Jag kommer aldrig förstå mig på folk som luktar svett hela tiden. Undrar om de själva märker det ens? Sist jag märkte det var på Gekås när jag skulle hand...
Läs mer

Kvartals- eller halvårsrapportering?

Enligt en tidigare undersökning så ville nästan 80% av börsbolagen slopa kvartalsrapportering. Vilket är kanske inte så konstigt när det tar tid och resurser att sa...
Läs mer

Makroner

Efter att jag ogenerat ha hånat makroner, enligt mig helt överskattade, till förmån för kladdkaka, enligt mig underskattat, i ett hårt men vänligt facebookdebacle f...
Läs mer

Slarviga slag mot Slagen Dam

Det här är ett gästinlägg av Olle Folke, forskare i statsvetenskap vid Columbia University och Institutet för Näringslivsforskning (IFN), Petra Ornstein, doktorand i sta...
Läs mer

Elysium

Regi: Neill Blomkamp Manus: Neill Blomkamp Medverkande: Matt Damon, Jodie Foster, Sharlto Copley mfl. Produktionsbolag: QED International/Simon Kinberg Productions/Sony Pictures Entertainment m...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar