söndag 25 augusti 2013

Utdelning 2013-08-25

Längesen nu

Hej bloggen! Var ett tag sedan jag skrev, men har helt enkelt inte orkat och haft lust. Umgicks med familjen tills jag behövde åka tillbaka till mitt "andra hem" i Göteborg...
Läs mer

Genomgång av aktieportföljen - del 4 - Danske Bank

Danske Bank är Danmarks största bank och har liksom hela banksektorn i Danmark genomgått ett stålbad med höga nedskrivningar och kapitalanskaffningar. Nu ser det dock ut s...
Läs mer

Tragedin i Syrien-en alternativ lösning?

Tragedin i Syrien-spegelbild av systemets struktur?Ref. DN/Söndagskrönikan:”Dags för världen att lyssna på Samantha Power”,Sö 25 aug-13,av Peter Wolodarski (chefsredakt...
Läs mer

Sexpoängsmatch

Nu har det gått några dagar sedan drabbningen på Behrn Arena här i Örebro, och även om vi hade behövt en trepoängare kändes det som jag kunde acceptera en...
Läs mer

Brynäs tjeckiska backelegant

Han lärde sig svenska på tre månader och blev lika snabbt en publikfavorit i Gavlerinken. Bedrich Scerban kom till Brynäs 1992 och svarade för fyra fina säsonger i G22...
Läs mer

Stjärnsmällar

Härligt när matchandet kommer igång igen, eller hur? Det spelas storcup uppe i Falun och här i Göteborg har vi Islander Cup. Lokalt så är ju den sistnämnda s...
Läs mer

Jag vill skänka bort pengar!

En sak som jag tänkt länge på är det här med att skänka bort pengar. Jag tycker att min ekonomi har utvecklats väldigt positivt de sista åren och jag känn...
Läs mer

Tillbaka - och ett inköp under sommaren!

Nu är jag tillbaka efter sommaren och bloggen är åter igång. Efter 5 sköna veckor är allt lite ringrostigt men jag har faktiskt saknat bloggandet! Börjar med ett in...
Läs mer

Topptipset 25/8 192 rader

Testar denna idag för 192 kr….känns som risk för dålig utdelning men får hoppas på några skrälltecken. Man C lär ju ha bra chans…men detta är v228...
Läs mer

För varmt!

Svalbo Städade bort svalboet från vedbon i kväll medan Micke stack iväg med Coffy på jakttur nr 2. Efter första jaktturen for vi iväg en sväng till Birsta...
Läs mer

En förbaskat bitter dag !!

Tyvärr blev det åter en förlust från "rödvitts" sida idag mot IK Frej. Jag hade hoppats på rakhet, tydlighet, engagemang, djupledslöpande och e...
Läs mer

Tvåsiffrigt för GIF mot Högsby

Mönsterås tryckte på under hela matchen. 11-0 blev det till slut mot Högsby. Serietvåan Mönsterås mot bottenplacerade Högsby kunde väl bara sluta på...
Läs mer

Supersöndag: Från Borås till Vicenza i Italien, Mattin Najafi berättar

Det är många spelare som åker runt om i Europa och provspelar med olika klubbar. En spelare som det gick väldigt bra för och som befinner sig i Italien just nu är Mattin...
Läs mer

Stabil Avkastning? Regel 1 - Antal aktier

Om en nybörjare som gärna vill ha tips om hur man skulle snabbt och enkelt gå tillväga för att hitta bra bolag för säkrare avkastning så skulle jag ge tre enkl...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar