tisdag 27 augusti 2013

Utdelning 2013-08-27

Mammabloggkryssningen 2013

Så har jag då varit på min första Mammabloggkryssning och det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Men vi tar det hela från början. Min vän Elli...
Läs mer

Läxhjälp eller lärarhjälp?

Debatten kring läxhjälpens vara eller inte vara fokuserar på fel fråga. Först borde vi prata om läxorna – varför finns de? Frågan hänger ihop med varf24...
Läs mer

Moyes: Jag är väldigt stolt över att ha tagit över Manchester United

Kommentarerna efter matchen mot Chelsea på måndagskvällen var få ifrån David Moyes. Man fokuserade på det offensiva laget man hade, och straffsituationen som uppstod und...
Läs mer

Abborre-Gädda | Fiske tillsammans med Pierre Westin

Abborre och gäddfiske tillsammans med min goda vän Pierre Westin. Vi kom ut till vattnet runt klockan 17:00, vilket strålande väder det skulle bjudas på! 20grader varmt so...
Läs mer

Genomgång av aktieportföljen - del 5 - AIG

AIG är ett av världens största försäkringsbolag med verksamhet i USA och övriga världen. Fördelningen mellan USA och övriga världen är ca 50/50....
Läs mer

Fri entre på Skansen

Söndagen den 1 september. Familjeunderhållning med Tobbe Trollkarl, Markoolio, Zara Larsson, Bröderna Lindgren, Mark Levengood och utdelning av Änglamarkspriset. Fina medlemsrabat...
Läs mer

Tillsammans ska vi klara av det här

Det blev bara en poäng på hemmaplan mot Kalmar i den 21:a spelomgången. Inför matchen skrev jag att jag ville att vi skulle sätta press på Kalmars backlinjen, eftersom d...
Läs mer

Köp av XACT OMXSB Utd (aug-13)

I och med denna månads investering på 13 500kr (+1 000kr) har jag utökat min "ekonomiska frihet" med ytterligare 1/2 dag per år, för all framtid. 13 500kr invester...
Läs mer

Dagens Topptips tisdag 27/8

Dagens Topptips hos Svenska Spel ser småkul ut. Jag går hårt på värdetecken och  hoppas att det slår väl ut. Höjer dessutom radinsatsen för att f2...
Läs mer

Sammanfattning dag 1 - US Open

Det blev inte helt innehållsfattigt igår. Inte överhuvudtaget.  Evans slog ut Nishikori. En skräll av smått gigantiska mått egentligen. Jag menar, vid den här...
Läs mer

Relationsexpertis

Skulle du ta råd av en kock som aldrig lagat mat? Eller låta en outbildad kirurg använda dig som försöksperson under sin utbildning? Trodde inte det heller ;) Ändå...
Läs mer

Lättnad

Jag känner en otrolig lättnad och är förbannat glad just nu. Jag gamblade från tårna tidigare i sommar och nu har det gett utdelning. Mina sex grundterminer på Juri...
Läs mer

Utdelningar i Augusti

Under augusti har 3 utdelningar trillat in.  Dessa kommer ifrån Prospect Capital, Realty Income Linn Energy. Datum      Aktie      ...
Läs mer

Köper Gjensidige

Genomförde ett köp i norska Gjensidige Forsikring under dagen. "Tyvärr" blev det ingen ordentlig nedgång i aktien under dagen så jag fick nöja med med 87-88 no...
Läs mer

F1-ledningen får Youtube att plocka bort Greenpeace-klipp

F1-ledningen har lyckats få Youtube att plocka bort ett klipp där Greenpeace använda fjärrstyrda banderoller med texten Savethearctic.org i samband med Formel 1:s Grand Prix-utdel...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar