tisdag 19 februari 2013

Utdelning 2013-02-19

Shopping på Melrose

Ett av mina favoritställen för shopping i Los Angeles är Melrose Avenue. När man bott här ett tag börjar man tröttna på alla identiska köpcentrum och upps...
Läs mer

Porto fick utdelning

Efter att ha dominerat 1:a halvlek fick så porto utdelning i den 56:e minuten. Matchen slutade med hemma seger 1-0 och live spelet i halvtid gick in. +2:20U. Skönt med tanke på den tun...
Läs mer

Perrongångest

Börsen stiger i princip varenda dag. Idag noterade vi ett nytt årshögsta på Stockholmsbörsen. Allt fler plockar sina sparslantar ur räntekonton och madrasser och kö...
Läs mer

Omplaceringar i portföljen

I förra inlägg så talade jag mig varm för Fortum, men trots att jag fortfarande tror att Fortum är ett bra köp till dagens kurs så har jag valt att ändå m...
Läs mer

Älvdalen!!! Här har man bannemed inte slöat på sportlovet! ;)

HEJ!! Förlåt jag sa igår! Jag vet :P men men (a' här kommer det iallafall MASSVIS av bilder och en förklaring till vad jag gjort under sportlovet! :)   Fredag den...
Läs mer

Hej! Jag #228;r en 51-#229;rig jurist inomhellip;

Hej! Jag är en 51-årig jurist inom bankbranschen. På fritiden hägrar drömmen om att en dag leva på utdelningar. Här följer du min strävan att bygga en s...
Läs mer

SP 500 på highs eller inte

SPX500 är bara 3% från all time high (ej justerat för utdelning så egentligen är index på nya highs). Är det så att vi måste igenom innan det kan bör...
Läs mer

Vilka summor i spelbranschen.

Förvärv av tre spelsajters varumärke för kostnaden för över en kvarts miljard!  http://www.dn.se/ekonomi/betsson-forvarvar-varumarken Det är mycket p...
Läs mer

Undersöker lönsamhet hos sociala investeringar

Sociala investeringar handlar om att satsa pengar i projekt, som ska löpa över flera år och ge utdelning i form av ökad välfärd och helst också sänkta kostnade...
Läs mer

Redeye Update: Doro: Telecare visar bra potential

Försäljningen överträffade vår prognos men både bruttomarginalen och EBIT-marginalen kom in lägre än förväntat. Prispress i Tyskland kombinerat med l...
Läs mer

JAKTEVENT MED ZEISS I TYSKLAND

Jaktevent med Zeiss. Jaktevent med Zeiss i Tangermunde/Sachen dryga två timmar utanför Berlin i den gamla Östtyska delen av nuvarande Tyskland. Fick inbjudan och hade hört s...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar