tisdag 12 februari 2013

Utdelning 2013-02-12

Vindsröjning hos lågstatusakademiker

Sällan står väl Sverige så ensamt i forskningssammanhangen som i efterdyningarna av Nobelfesten. Denna årliga tilldragelse då vi för att tala med Knut Ahnlund...
Läs mer

Inspirationsdagen- med utdelning av Stora talarpriset

Manuel Knight vann senast och idag ska han dela ut Stora talarpriset på Inspirationsdagen på hotel Rival. Manuel Knight är en föreläsare i världsklass som inte ger si...
Läs mer

Missbruk av fåmansbolag

Allt pekar på att en ökande grupp företagare omfördelar sin lön till vinstutdelning för att få lägre skatt. Det anser docent Annette Alstadsaeter som skrivit e...
Läs mer

Lägre vinst för Millicom

Mobiloperatören Millicom redovisar en vinst före skatt på 224 miljoner dollar, motsvarande cirka 1,4 miljarder kronor, för fjärde kvartalet 2012. Det kan jämföras m...
Läs mer

8:00 Biotage f#246;resl#229;r en h#246;jning avhellip;

8:00 Biotage föreslår en höjning av utdelningen, till 0:50 SEK/aktie. Med 51 aktier i portföljen uppgår detta till 25:50 SEK i utdelning, och en portföljutdelning p229...
Läs mer

Inköp Tele2

Köpt 75st Tele2 B aktier till priset av 103kr. Därmed har jag ökat mitt innehav till 175 aktier. Mitt tidigare köp var på drygt 104kr. Motivering till köpet är a...
Läs mer

Skellefteå är bra med tränare också

Skellefteå startade matchen i ett furiöst tempo medan Linköping trodde att matchen började något senare. Det kändes som om Skellefteå bestämt sig för att...
Läs mer

Cook avfärdar stämning

Tim Cook avfärdade stämningen riktad mot Apple från Greenlight Capital som en sido-show. Greenlight Capital har stämt Apple och kräver stärkta rättigheter för...
Läs mer

Det bästa med att ha träningsvärk.

Here we go. 1. Du vet att du har muskler. Eller går det att få träningsvärk i blodet? 2. Du kan skryta om att du har tränat. Alla lyssnar jättenoga. Ibland. 3. Du sli...
Läs mer

Växjögospel för de redan frälsta

DAN ALKENÄS - VÄRLDENS CHANS Plats: Konserthuset. Tid: Lördagen den 9 februari. Längd: 80 minuter. Publik: Strax över 500. Bäst: Glädjen i framförandet. S228...
Läs mer

Fettisdagen

Kolla så fint skolan har fixat borden i cafeterian nu till alla hjärtans dag. Haha på torsdag är det utdelning av choklad och kondomer och på fredag är det bio...
Läs mer

Det rör på sig!

Tydligen är det bra att lägga ut många trådar. Chansen till utdelning torde vara större. Medans jag är på intro om än ett tvivelaktigt sådant så f2...
Läs mer

Vilka är dina aktieraketer?

Industrivärden har under hösten tagit ett glädjeskutt och sällar nu in med min krydda Wise group som riktiga raketer i min portfölj. Efter senaste uppköpe...
Läs mer

V65 Jägersro 12/2

Dags för trav igen himma på Jägersro. Helgens ”bravader” är inget som jag närmare kommenterar, utan konstaterar mest att det inte blev riktigt som det var tänkt… Kortar...
Läs mer

Betta på mig i Finest Awards!

Haha jag såg nu att man kan satsa på alla som är med i Finest Awards. Jag har höga odds, det vill säga stor utdelning. Jag tänker satsa 300 kr på mig själv. Om...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar