måndag 18 februari 2013

Utdelning 2013-02-18

Klarade jag uppgiften?

Mitt uppdrag denna helg var bland annat att ta det lugnt och sova så att jag idag, måndag, skulle vakna med ny energi. Klarade jag detta? Jag har sovit ganska mycket, tog det lugnt stor del...
Läs mer

Kusiner, Kalas, Vänner och så lite hosta :-)

Torsdag! Idag var alla barnen feberfria. De hostade fortfarande men vi tänkte att vi åker neråt Ystad i alla fall. Vi började packa på förmiddagen. Barnen var med och p...
Läs mer

Har Magdalena Andersson gjort en anka?

Lyssnade ni också på Magdalena Andersson när hon krävde besked på längden, bredden och tvären om Vattenfalls köp av Nuon? Kanske undrade ni i så fall...
Läs mer

HockeyAllsvenskan

Malmö kollapsade i ABB Arena Bland de bortasupportrar som tagit sig till Västerås så fanns de bara en sak i deras huvuden. 3 poäng var nästan ett måste oc...
Läs mer

Sneglar på Telia och Tele2

Ytterligare en tanke har smugit sig in i mitt huvud i och med senaste numret av Aktiespararna. Där fanns nämligen en analys av Telia Sonera. Telia Sonera har nyligen varit i blåsv22...
Läs mer

- idag kom paketet...

med träningsgrejerna...de som skulle komma den 2,4,12 osv-och sen skulle skickas den 18...men ok- nu är dom på plats :-D(vet några som längtar tills imorgon då det blir...
Läs mer

Investeringsresultat Realty Income!

Ni som följer bloggen vet att jag har investerat i ett bolag som heter Realty Income och är noterat på NYSE (O). Realty income ar ett real estate investment trust bolag som på sve...
Läs mer

Upp 17% = Sälj?

Väldigt nöjd att min portfölj har gått upp 17 % (tidigare idag) sen jag började köpa aktier. Så nöjd att jag hade funderingar att sälja rubbet. 16 000 gra...
Läs mer

Schysst ödehus – del1

Sådär då har min Olympus OM-D E-M5 + Voigtländer Nokton 25/0.95 fått bekänna färg, två dagars fotograferande i varierat, mestadels kasst ljus, utan blixtar och...
Läs mer

Nu blir jag petig…

Jag läser i Trelleborgs allehanda om pojkars svaga skolprestationer. Mia Heikkilä ger sin bild: För att komma till rätta med problemet krävs att skolan gör upp med sj...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar