måndag 10 februari 2014

Utdelning 2014-02-10

Reflektioner om sovandet

För ungefär en månad sedan, ganska exakt 20 vardagar, satte jag ett mål i att arbeta för att sova mer fram till sportlovet. Det skulle ge mig 24 vardagar och sammanlagt 34 da...
Läs mer

Uppdatering per 31.1 - Passiv inkomst

Uppdatering per 31.1.2014 Förväntad rullande årlig utdelning är med nuvarande portfölj ca 27 675,00 SEK Diagrammen för den passiva inkomsten fortsätter tr...
Läs mer

HC Dalen dominerade 2:a och 3:e perioden

Norrhammarsklubben HC Dalen dominerade 2:a och 3:e perioden totalt utan att kunna göra mål. Tibro slänger in pucken mot mål, där målisen står och sover-klart det bl...
Läs mer

Jobba = träna

Tvillingarna har svårt att skilja på det där – ”mamma jobba? mamma tjäna!”. När båda föräldrarna många gånger går till gymmet för att jobba...
Läs mer

Se över sjukersättningen

SocialAktion har tillsammans med Välfärdsmanifestationen och Solrosuppropet startat ett nytt upprop. Nu för rätten till en högre sjukersättning. Dagens sjukersättni...
Läs mer

Kommentarer till Seger i Engelbrektsloppet av Rickard Bergengren

Häftigt! Minimal träning – Maximal utdelning! Du är historisk nu!! Grattis!!!
Läs mer

Helt FANTASTISKT!!

Jag måste gå och lägga mig nu egentligen, efter en väldigt lång dag, men först måste jag bara dela med mig av den underbara känslan från dagens träni...
Läs mer

Realty Income återbesökt

För snart fyra år sedan analyserade jag Realty Income, ett av de absolut populäraste bolagen bland "utdelningsinvesterare". Jag kom fram till slutsatsen att utdelningarna int...
Läs mer

Inför uppstarten av avslutningen: Spelaromdömen

I morgon börjar vi början av slutet på säsongen. Tio omgångar kvar där det som det ser ut nu är fem lag som slåss om en playoff-plats. Det kan dock bli fler la...
Läs mer

Securitas

Rapport idag. Bra i mitt tycke. Vinsten ökar rejält. från lite drygt 3:- per aktie till över 5:-. Utdelningen fortsatt på 3:- vilket ger lite drygt 4.5%. Helt ok med andra or...
Läs mer

Sparmål för 2014

Året känns fortfarande ungt, men snön har börjat smälta bort vilket gör att det är hög tid att avge årets sparlöften. Syftet med denna bloggen 228...
Läs mer

Seger i returen

BK Häcken besegrade MLS-laget FC Dallas med 3-1 i returmötet. – Skillnaden är att vi var mer effektiva i dag. Spelmässigt var vi absolut lika bra i fredags, sa en nöjd Peter...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar