torsdag 13 februari 2014

Utdelning 2014-02-13

Sista på ett tag

Hade flyt i förrgår kväll! Har bytt till ärtor i spridaren (majs funkade sådär??) gav utdelning direkt. Nu ska de få vara ifred på den åteln till 15/4. G...
Läs mer

Inköp Mekonomen

Jag var på 40%20års föreläsning igår på KTH och i den tog han upp Mekonomen som exempel som han tittade på med Börsdata.se och att den fallit från 200 kr...
Läs mer

Bristol.C. en bra spik?

Stryktipset, Lördag, 15:e Februari, 2014 Bara att kasta förra veckans stryktipsförslag i papperskorgen. Bara 2 av 13 favoriter vann, och då är man helt enkelt körd. Und...
Läs mer

Stockpicker 1244

Jag har mycket att göra och inte riktigt hunnit återge stockpickers nyhetsbrev i tid. Hur som helst, söndagens stockpicker analyserarde Gunnebo, Husqvarna, Intrum Justitia, Micronic M...
Läs mer

frozen yogurt

Igår var jag i Göteborg med Elin W. Staden jag älskar näst bäst i hela Sverige. Väldigt mysig och rolig dag som mest bestod utav mat, haha.. Åt subway som var alltf...
Läs mer

Tankar om SAS preferensaktier och nya räntebevis från Nordea

Det har blivit populärt bland företagen att emittera preferensaktier för att ta in nytt kapital, senast ut är SAS som just nu erbjuder allmänheten att teckna sig för pre...
Läs mer

Peab höjer utdelningen

Peab gick sämre än förväntat det senaste kvartalet och är ner några % idag. Men trots det vill Peab höja utdelningen per aktie till 1,80 kr. Förra år...
Läs mer

Överkörningen – FBK fick storstryk av AHL-stjärnorna

AHL:s All-Star-spelare gav inte Färjestad någon chans. Nattens uppvisningsmatch i Mile One Centre i St. John’s slutade med storseger, 7-2, för farmarligans stjärnlag. - Vi hade s...
Läs mer

Överkörningen – FBK fick storstryk av AHL-stjärnorna

AHL:s All-Star-spelare gav inte Färjestad någon chans. Nattens uppvisningsmatch i Mile One Centre i St. John’s slutade med storseger, 7-2, för farmarligans stjärnlag. - Vi hade s...
Läs mer

Höjd vinst och utdelning för Duni

Duni, som bland annat tillverkar pappersservetter, redovisar en vinst efter finansiella poster på 138 miljoner kronor för fjärde kvartalet 2013. Det kan jämföras med vinste...
Läs mer

Specialsök, rumssök och en kusin!

Nu har vi bara en lektion kvar i specialsöket för denna gång, vilket känns lite trist. Jag hade gärna gått minst 10 ggr till, för att det är så roligt och...
Läs mer

pyssel

Nu har jag suttit i några timmar med att skära papper och sätta in i skivomslag – superroligt. Verkligen. ”Hur hamnade jag här?” tänker ni. Jo, det hela började när...
Läs mer

Ont i halsen.. :(

Hejsan. Tja min rubrik är väl inte den mest positiva ni läst. :) Men som sagt. Jag har ont i halsen och imorgon så är ju tanken att jag, Linnea...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar