måndag 24 februari 2014

Utdelning 2014-02-24

En tanke till tåls att tänka

Människans minne är kort - att lära av historien är ett underskattat ämne i skolan, på jobbet, i livet och på aktiemarknaden. 2013 var ett fantastiskt börs22...
Läs mer

Skidhelg

Det är inte bara hemma i Sverige som vi har haft en klen vinter. Även Bad Gastein, dit jag reser i jobbet titt som tätt har haft väldigt dåligt med snö. Men den här...
Läs mer

Utdelningsmatematik

Jag fick frågan från signaturen "S" igår kväll om utdelningar och hur man ska tänka när bolag har olika utdelningsandelar. Jag har i mina investeringskriterier...
Läs mer

Shakers OneWhey i mängder - Till dig!

Idag hämtade jag ut 3 välfyllda lådor från Fitnessguru. De innehöll mina favoritshakers i tre snygga färger. Jag äger redan 5 stycken och nu tog jag faktiskt en av...
Läs mer

Därför sviker Borgs sifferminne

--> Anders Borg usel finansminister Underskottet i de offentliga finanserna blir i år 73 miljarder. Det var siffran Anders Borg till varje pris inte ville släppa ifrån sig till di...
Läs mer

Recension – American Hustle

En samling toppskådespelare ger inget toppresultat per automatik vilket flera filmer är bevis på, stjärnspäckade och emotsedda ”Gangster Squad”, ”Gatsby” och ”The Counselor”...
Läs mer

Gärna en tårta KD - men först en rejäl personalpolitik

Fredag den 14 februari, det vill säga på alla hjärtans dag, fick jag ett samtal av en undersköterska på ett av kommunens vårdboenden. Kristdemokraterna hade varit d228...
Läs mer

Gärna en tårta KD – men först en rejäl personalpolitik!

Fredag den 14 februari, det vill säga på alla hjärtans dag, fick jag ett samtal av en undersköterska på ett av kommunens vårdboenden. Kristdemokraterna hade varit d228...
Läs mer

Boråsbutik prickade in miljonvinst

Söndagens Europatips gav fin utdelning för ett par spelare i Borås. Två rader resulterade i 13 rätt och miljonutdelning. En av raderna spelades på Spelmagasinet i Bo...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar