torsdag 30 augusti 2012

Utdelning 2012-08-30

Tankar inför natten.

-Mamma, vet du vad jag funderar över, säger sjuåringen innan han ska somna. Hur kommer det sig att jag blev svensk? Och jag minns några av mina egna funderingar för 40 229...
Läs mer

Rolig återkomst för Koivisto

Luleå rullar på i European Trophy. På torsdagen plockade laget sin sjätte raka seger i försäsongsturneringen efter att Kärpät besegrats med 4-2 på bortais...
Läs mer

Stryktipset, Lördag, 1:e September, 2012

Svårt igen…. Fågel, fisk eller mittimellan. Jag skulle gradera denna veckas stryktips till något mellan mittimellan och svårt. Två klara spikar, får sedan kombineras me...
Läs mer

Hårt slickande lönar sig

Ännu ett exempel på att ett ordentligt och övertydligt konsensusslickande i pk-röven och ett skenbart och nästintill dumdrygt omfamnande av nämnda konsensus faktiskt ger...
Läs mer

Chimall T.T

Trav Åby lopp 3, Sverige Jag har tidigare spelat Chimall T.T till glada odds. Inte fått riktig utdelning men idag är det dags att ta betalt. En riktig hedershäst som har en enorm...
Läs mer

Skrota Jante och inse att kvinnor är excellenta forskare!

Utbildningsminister Jan Björklund ger idag i en debattartikel på DN information om den kommande forskningspropositionen (Debattartikel). Han menar att Sverige inte får tillräcklig...
Läs mer

Läckert logiska järnvägssatsningar

Gillar att rälsen dras så att olika trafikslag som tåg/flyg/väg/hamn korsas. Det är som när elektriska ledningar kopplas samman. Det gnistrar till av energi. Förbin...
Läs mer

Ett steg ytterligare

Jag tänker. Därför är jag. Jag tänker. Därför gör jag. Det sjuder av liv bland Sveriges kvinnliga cyklister. Lisa belyser orättvisorna mellan kvinnor o...
Läs mer

Telia del2

Jag måste ju berätta hur det gick med Telia. För det gav ju till viss del en form av utdelning. Tyvärr inte lika mycket, eller långvarig, som jag hade hoppats på. Sms:an...
Läs mer

Bordeaux och Marseille till Europa League

Det blev maximal utdelning för de franska lagen i kvalet till de Europeiska cuperna. I kväll kvalade nämligen både Bordeaux och Marseille in till gruppspelet i Europa League. Det...
Läs mer

Det går bra nu.

Luleå vinner igen. Sjätte raka och med en målskillnad på 29-10, alltså plus 19 på 6 matcher är det ju inte utan att man går med lite höjt huvud. inte f2...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar