fredag 1 november 2013

Utdelning 2013-11-01

Gardera Birmingham…

Stryktipset, Lördag, 2:e November, 2013 Så var det dags igen. Härlig Lördag med engelsk fotboll, och gulnande löv utanför fönstret. Som gjort för lite cup of...
Läs mer

Ökar i AIG

Dagens kursfall i AIG använder jag för att köpa lite fler aktier. Gårdagens rapport, efter stängning, var inte dålig men långt ifrån fantastisk. Rekylen...
Läs mer

Hårt arbete ger resultat!

Varje fredag typ 07.15 ifrågasätter jag mig själv starkt. Varför övar jag på den där rörligheten med PT-Katarina? Det är ju så jobbigt, gör onts...
Läs mer

Fredag och utdelning av finmössa!

Den här tjusiga mössan är sydd i en lite glansigare tyg med något mindre stretch än våra trikåtyger. Mössan är en riktig finmössa som passar minsting...
Läs mer

Analys av Kinder Morgan Energy Partners

Jag provar att ställa mina ratingkriterier mot Kinder Morgan Energy Partners som är en del av Kinder Morgan koncernen. Kinder Morgan Energy Partners är ett MLP (Master Limited Partners...
Läs mer

Fordonet • Re: EMP

takiman skrev: loki241 skrev: Bilar efter det är bara att betrakta som skräp. Ur EMP synpunkt visst. Ur bekvämlighet och utrustning, nej. Klart man ska harva till och från jobb...
Läs mer

"Zone taken"!

Två timmars cykling på väg till jobbet gav en härlig utdelning. Uppenbarligen var det fler turfare som uppskattade min runda. Sällan har jag sett så många turfare d...
Läs mer

GP är illa ute

Allt hänger ihop. Medieföretaget Stampen har för lånade pengar köpt ett imperium. Men lån kostar. Förr eller senare skall pengarna tillbaka och under tiden ska r2...
Läs mer

Månadsuppdatering oktober

FF-portföljen var upp 2,1% i oktober. Det var något bättre än OMXS GI som var upp 1,8%. Totalt sett är portföljen upp 13,3% sen starten av april, vilket är någ...
Läs mer

November. Nu igen!

November är över oss. Den enda lilla förmildrande omständigheten som finns när jag dömer ut denna månad ska väl vara att den bara har trettio dagar till skilln...
Läs mer

Publicister kan rädda tidningarna

En f d medarbetare på Göteborgs Postens redaktion, Peder Grell,  har en egen blogg där han tänker till om ett och annat i tiden. Nu har han skrivit om sitt gamla fö...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar