söndag 10 november 2013

Utdelning 2013-11-10

Dagen

Fy vad fult de är i Sverige i Novenmber... värken snö eller löv, å värsta e de ju att de är kallt också :/ Men iaf har varit än slöö dag efterso...
Läs mer

Det kommer nya tider, hoppas jag..

Idag känns allt mer bakåt än framåt, visst glädjs jag åt alla som det går bra för men ibland vill man själv ha utdelning för sitt jobb.. Just i skri...
Läs mer

Tvärtomvärlden

Javafan, vanligen tränar man hyggligt hårt i tre veckor, sen vilar man en. Numera kör jag hyggligt hårt i en vecka sen vilar jag i tre. Inte för att det är min plan. Det...
Läs mer

Japan Tobacco är ett bättre köp än Philip Morris International och Swedish Match

För länge sedan skrev jag ett inlägg om ”kapitalstrukturneutrala nyckeltal” för värdering av bolag. Det gamla hederliga P/E-talets svaghet är att två bolag med samm...
Läs mer

Tankar kring upplägg

Jag har tänkt en del under helgen på hur jag ska lägga upp min strategi för att nå ekonomisk frihet. Det är svårare än vad jag först hade tänkt mig a...
Läs mer

Har köpt HM. Ett bra bolag med både tillväxt och utdelning. Fler utdelningsaktier kommer att köpas in.

Nu har börsen en värdering som lever på förväntningar och tål inga bakslag i rapporterna. Därför är det dags att vikta om till mer stabila aktier och inte...
Läs mer

Finland förlorade matchen men vann turneringen

Finland förlorade den sista matchen i EHT-turneringen i Helsingfors. Sveriges Sebastian Erixon avgjorde matchen med sitt 3–2-mål i förlängningen. Turneringssegern i EHT-turnering...
Läs mer

Gymnastik

Vilken dag!Kliva upp kl 5 och kom i säng 23.30!!Väldigt trött!!Iaf så gick tävligen bra för de yngre. De kämpade på och det gav utdelning i bättre po228...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar