måndag 13 januari 2014

Utdelning 2014-01-13

Sanitec - blankat och klart

Nu har jag "belånad" mig till en kortposition i Sanitec på 72 kr. Tanke på min tidigare inlägg precis innan introduktionen ( EQT:s Sanitec spolasned i börsen ) samt...
Läs mer

ATG/ST följer inte reglementet,vilket ger usel spelsäkerhet

Efter såväl Björn Goops avslöjanden om hur han tänjer på gränserna i lopp, samt Erik Adielsson inlägg gällande informationsbrister och ibland ojämna...
Läs mer

ATG/ST följer inte reglementet,vilket ger usel spelsäkerhet

Efter såväl Björn Goops avslöjanden om hur han tänjer på gränserna i lopp, samt Erik Adielsson inlägg gällande informationsbrister och ibland ojämna...
Läs mer

Svensk tennis förgörare

Ett citat som fastnat i mitt huvud sedan någon vecka tillbaka är från svensk tennis förbundskapten Fredrik Rosengren. I en intervju med Eurosport fick han frågor om hur han s...
Läs mer

Uppstarten på det nya året

Tiden rullar som alltid på och nu verkar även vintern kommit. Hade kunnat klarat mig utan snön men det har ju sina fördelar. Det nya året har börjat lite segt utan n...
Läs mer

BOSTADSBESKATTNINGSKOMMITTÉNS BETÄNKANDE

Bostadsbeskattningskommittén överlämnade den 13 januari 2014 betänkandet  Vissa bostadsbeskattningsfrågor (SOU 2014:1) till regeringen. Kommitténs uppdrag har best...
Läs mer

Uppföljning DNO, Maersk och Fred Olsen Energy

Dags för en liten uppföljning på tidigare artikel om några potentiella kursdubblare, specifik DNO International (OSE:DNO), AP Möller-Maersk (COP:MAERSK), nedan kallad Maersk...
Läs mer

Projekt Inre Styrka. Utmaning vecka 3, 2014

Det är dags att söka arbete! Det är dags att sluta gnissla tänder. Jag har de senaste veckorna skalat av en hel del som jag ansett vara energitjuvar. Saker som stulit tid av mig o...
Läs mer

Måndag igen

Så var det måndag igen, attans vad veckorna går fort! Helt galet… Måste bara börja säga vilken helg vi haft! Helt underbart! Snö finns det nu gott om, dopet kunde...
Läs mer

Bildreportage från vänsterpartiets kongress.

Jonas Sjöstedts avslutningstal. Lotta Johnson Fornarve från Oxelösund valdes in som andre ersättare till partistyrelsen.Två vänsterpartister från Sörmland val...
Läs mer

Inköp Jan-14

det har blivit lite tunt mellan inläggen sista veckorna. Största boven i dramat är datorn som strular något förbenat. Den här månaden stod jag och vägde mell...
Läs mer

Ett nytt mål för 2014!

Suttit och lekt lite idag mest för att se vad som krävs för att nå en framtida utdelning om 150$ om året. Jag har alltid velat spara 10% av min lön automatiskt men det ...
Läs mer

Du Rietz dukade för svensk drömstart

Hans lindade handled var ett frågetecken inför EM. Men i premiären blev den till ett utropstecken. Kim Ekdahl du Rietz dominerade mot Montenegro och såg till att Sverige fick...
Läs mer

Luftig mandelkaka med chokladtäcke

Jag har gjort en djupdykning i min gamla receptbok igen. Det ger utdelning varje gång. Precis i början av denna pergamentrulle (började skriva 1987!) hittade jag ett lovande recept som...
Läs mer

Årslistan 2013

Haha,  jag känner mig alldeles desorienterad nu när Romresan är färdigbloggad. Vad händer nu? Vad skriver jag om nu? Något... aktuellt?  Typ... att jag har jo...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar