tisdag 28 januari 2014

Utdelning 2014-01-28

Köper aktier i bolag jag nyttjar

En klassiker är att köpa aktier i bolag som man själv och familjen nyttjar, något jag brukar praktisera till viss del, men inget jag följer slaviskt. Utöver värdes...
Läs mer

Rapport från Swedbank

I morse släppte Swedbank sin bokslutskommuniké för 2013 och kortfattat kan man nog säga att de stora engångsposterna som Michael Wolf bäddade för vid sitt tilltr2...
Läs mer

"buga"

Jag tycker att det är så himla kul att träna tricks. Det är spännande att ha kunnat följa Gaias utveckling också, för när jag fick henne tog all inlä...
Läs mer

Mina största och första misstag

Jag köpte mina första aktier när jag var i 15-års åldern. Jag hade jobbat extra hela sommaren, men eftersom nästan ingen av mina kompisar hade något jobb (och d22...
Läs mer

I väntan på bättre köplägen:

I väntan på bättre köplägen placeras kapitalet i kassan.  i början av vec fyra kom den lyckosamma starten i år, visar att börsformen är god...
Läs mer

Bästa Budgetprogrammet

Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om Smartbudget, som jag tycker är marknadens bästa budgetprogram för privata personer. Jag själv använder plustjänsten som kos...
Läs mer

Snart är det slut

Ett inlägg om framtid. Snart är januari månad till ända. Igår satt jag och svettades med mina räkningar. Ekonomin gick ihop den här månaden också, trot...
Läs mer

Skön seger borta mot Björklöven!

Så skön och viktig seger, nu är IK Oskarshamn med på tåget igen. Inte första klass, men resan är det viktiga!   Första perioden parkerade IK Oskarshamn i...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar