torsdag 16 januari 2014

Utdelning 2014-01-16

Passiva inkomster i min tillväxt-maskin:

"Jag har döpt den till min "tillväxt - maskin" Skulle inte det vara en härlig känsla? Att veta att man får 5 000 kronor per månad i utdeln...
Läs mer

Svenska preferensaktier

För ett par år sedan skrev jag ett inlägg om svenska preferensaktier. Nu har denna marknad formligen exploderat och jag tycker det är dags för en uppföljning. I inl...
Läs mer

Mer om utökade utdelningen från Western Asset Mortgage Capital Corp (WMC)

Som jag skrev i ett tidigare inlägg kommer Western Asset Mortgage Capital Corp (WMC) ha en utökad utdelning för 2013 års fjärde kvartal nu i januari. Detta för att uppn...
Läs mer

Färjestads femte raka i Gävle - trots sen kvittering.

Karlstadslaget ledde med 2-0 och såg ut att gå mot en säker trepoängare. Då vaknade Brynäs och kvitterade också med sju sekunder kvar. Men Färjestad fick sista...
Läs mer

17-åringens succé - i tredje SHL-matchen

Redan i tredje SHL-matchen blev det succé för unge schweizaren Kevin Fiala. Han sköt ett mål och en assist i HV71:s 4-2-seger borta mot Leksand. - Det är rätt kul att s...
Läs mer

17-åringens succé – i tredje SHL-matchen

Redan i tredje SHL-matchen blev det succé för unge schweizaren Kevin Fiala. Han sköt ett mål och en assist i HV71:s 4-2-seger borta mot Leksand. - Det är rätt kul att...
Läs mer

Nytt ATH

Nytt All Time High för OMXSPI. Det tog 6,5 år ungefär att nå ny topp och i nuläget gäller det för företagen att visa upp förväntade vinster. Jag tror...
Läs mer

Ska man skydda sig mot Bear?

Det har kommit många olika idéer i tidigare diskussioner om olika typer av skydd som finns för portföljen mot nedgångar. Här kommer några exempel: 1-BlankningDet v...
Läs mer

Börsrekordet – gott tecken även för aktielösa

Stockholmsbörsens tidigare rekord uppnåddes 16 juli 2007. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Exempelvis flöt – eller kanske mer troligt sjönk (...
Läs mer

Utdelningskalender

I senaste avsnittet av Sparpodden (även känd som min nya favoritpodd) så hade en fråga om utdelningskalender ställts. Jan och Günther hänvisade då till att let...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar