onsdag 20 augusti 2014

Utdelning 2014-08-20

Dagliga reflektioner 20 augusti

MOT KÄNSLOMÄSSIG FRIHET Eftersom bristfälliga relationer till andra människor nästan alltid varit den omedelbara orsaken till våra bekymmer, inklusive vår alkoholis...
Läs mer

Säger hejdå till AIG och Citigroup

Igår fattade jag beslutet att avveckla positionerna i AIG och Citigroup helt och hållet. Ni som följt mig har läst hur jag funderat mer och mer på hur viktiga utdelninga...
Läs mer

SSK föll med flaggan i topp i Västerås

Efter vinsten, 2-1, mot Linköping i försäsongens första match, och den efterföljande 4-2-förlusten mot AIK, åkte SSK på sin andra raka förlust under tisda...
Läs mer

Valet -24 dagar

Morgonen inleddes med att jag hade en debattartikel/insändare i BT (se bild) Ida skickade en Tweet och kommenterade: Jag svarade Ida på Twitter med att konkretisera frågorna, nu...
Läs mer

Sista träningen inför tävling

Sista dressyrpasset idag inför Johannesbergstävlingen i helgen. Ser fram emot detta, jag kommer ihåg programmet. Jätteglad Darius precis som vanligt. Han låter sig nu sp228...
Läs mer

First Day Of School

Hej på er! Nån mer som började skolan idag? Det var väll en hyffsat bra dag, började med ett underbart tal från vår rektor och sen var det lite schema utdelni...
Läs mer

Första skoldagen.

Så kom den då äntligen. Som någon har väntat. Varit spänd. Och väntat och väntat.... På första skoldagen. Emma var vaken tidigt och på hugget nu...
Läs mer

Skolan har börjat?

Hejj, det var ett tag sen, igen... Skolan började i tisdags, då vart det upprop och utdelning utav papper och allmän information. I morgon (tors) ska jag på möte med skolan o...
Läs mer

Kräftfiske i Småland

Augusti betyder kräftor och i år fiskade vi vår egna. Tjocka släkten och grannar samlades nere vid sjön på landet i Småland vid 17-tiden för att l...
Läs mer

Små vårdföretag byggs på eget kapital

Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi (ESO) publicerade igår rapporten Kapital på krita? En ESO-rapport om företagandets finansiering av ekonomie doktor Anders Bornefalk....
Läs mer

Din ekonomi är ute och cyklar!!! Kanske i motvind och uppförsbacke?

För att göra det här med ekonomi mer påtagligt gillar jag liknelser och då vi har cyklat en hel del under sommaren ligger cykelreferenser nära till hands. Som...
Läs mer

Stefan, Magdalena och Margot på galejan...

Av ohejdad vana kan man naturligtvis inte undvika att "ryckas med" av en valrörelse. De engagerar på sätt och vis lika starkt som den alltid gjort. Den politiska ryggm228...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar