måndag 17 juni 2013

Utdelning 2013-06-17

Plutonsstrid och vård

Foto: Wartofta Stridsvagnskompani Under förra veckan övade stridsvagnsplutonerna plutonsstrid på Skövde övningsfält. En teoretisk genomgång hade givits föreg...
Läs mer

Utdelning i juni - Eagle Energy Trust

Eagle Energy Trust bekräftar idag utdelningen för juni och det är som vanligt 0.085 CAD per aktie som gäller. Det motsvarar 1.02 CAD i årstakt och ca 14% i direktavkastning....
Läs mer

Sveriges nya travkung

Sverige har en ny travkung. Nahar följde upp sin seger i Elitloppet med en lika övertygande triumf i Norrbottens Stora Pris.  - Han bara äger banan, sade Robert Bergh efter en V7...
Läs mer

Naddes Snabba Cash: Uppföljning

Fortsatt ingen framgång för Naddes Snabba Cash. Helgen blev en missräkning både för mina förhandsanalyser och för mina spel. Rätt vinnare gala: 6/10 (60 %) I...
Läs mer

Dagens horoskop för oxen...

Tur Efter många försök får du äntligen utdelning. Du kommer att minnas dagen av en särskild anledning. Hälsa Det finns risk att du drabbas av överanstr228...
Läs mer

Avstår även denna gång preferensaktier i Alliance Oil

Just nu befinner jag mig i stugan och här hoppas jag kunna tillbringa så mycket tid som möjligt i sommar, men några turer till stan blir det också, faktiskt redan imorgon. D...
Läs mer

Nyheter i korthet måndagen den 17 juni

KD ÖVER 4 PROCENT. Väljarstödet för Kristdemokraterna stiger åter över 4 procent i Sifo:s senaste väljarbarometer. Sifo noterar samtidigt regeringspartiernas st24...
Läs mer

uttersjön.

Har spenderat tre kvällar nu i båten med min kära far. Först i kväll gav det utdelning, jag tror det var ett behövligt besök i fiskeaffären vi gjorde i dag. Ja...
Läs mer

Absolut avkastningsmål

Man brukar säga att den historiska avkastning på börsen har varit runt 8% sedan början av 1900-talet. Men då tar man inte hänsyn till vare sig inflation, utdelningar ell...
Läs mer

Ökat i Ratos Betsson

Under de senaste börsdagarna så har jag gjort ytterligare investeringar i företagen Ratos och Betsson. Båda dessa innehav ligger i min utdelningsportfölj och jag planerar att...
Läs mer

Inga preferensaktier för mig

Ratos meddelar att emissionen av preferensaktier är fulltecknad. Roligt att intresset var så stort! Jag valde att inte teckna mig. I och med att preferensaktierna har företräde...
Läs mer

Juni månads utdelningen bekräftad av EGL

Eagle Energy Trust bekräftar idag utdelningen för juni och det är som vanligt 0.085 CAD per aktie som gäller. Det motsvarar 1.02 CAD i årstakt och ca 14% i direktavkastning....
Läs mer

Nu kommer det lite bilder

Studentfrukost på skolan Grillat som studentmiddag. Mums!! På hotellet med alla studenter På väg till Nordmaling för att kolla på valparna och välja ut en Mat i...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar