fredag 7 juni 2013

Utdelning 2013-06-07

Så blir semifinalerna

Rafael Nadal och Novak Djokovic. FOTO: AP I går tog vi en titt på Rafael Nadals och Novak Djokovics statistik under turneringen fram till deras hett efterlängtade...
Läs mer

Störtar mot supertunga svarta hålet: 5 saker du behöver veta om molnet G2

En störtdykning mot svarta hålet i mitten av vår galax pågår just nu. Ett gasmoln som fått beteckningen G2 upptäcktes 2011 farligt nära det supertunga svarta h...
Läs mer

Utdelning Alliance Oil Preferensaktie

Utdelning från Alliance Oil Preferensaktie I onsdags kom det in utdelning på mitt ISK från mina preferensaktier i Alliance Oil. Under juni kommer det inte delas ut pengar från s...
Läs mer

Behöver vara ledig…

Ett inlägg författat av en som inte vill jobba idag. Åter en solig och varm dag. Redan när jag sneglade på termometern i köket strax efter morgonens uppstigning klock...
Läs mer

Ökade i Immofinanz på 3,12 EUR

Köpte in ytterligare aktier i Immofinanz som nu är mitt största innehav. Jag har beskrivit bolaget tidigare i några inlägg. Aktien handlas till P/E 10 och P/B på c...
Läs mer

Svar från Marie Edenhager SD Dalarna

I nuläget har jag inte möjlighet att delta i radion, ber att få återkomma senare om det kan bli möjligt. Utdelning i Långshyttan av SD-Kuriren låter som ett bra...
Läs mer

Viktig stödnivå som kan locka tillbaks köparna, men osäkerhet inför 14.30

winningtrading tobbe rosén Intresseklubben antecknar: Efter den branta nedgången tidigare i veckan sansade sig placerarkollektivet under torsdagen och diskussioner kring Fed:s ekonomiska st...
Läs mer

Festligt firande i Filipstad

Nationaldagsparaden i Filipstad samlade många och enligt Per-Olov Örtlund i arrangerande Filipstadsföretag i samverkan var det snudd på rekord. Vid torget underhöll kultursk...
Läs mer

Nationaldagen i Böda

Liten tös beundrar den mindre av de två sjöräddningsbåtarna Himlen full av drakar Barkbåtarna med barnens namn på seglen ska sedan sjösättas och tävl...
Läs mer

Ett år kvar till EU-valet. Tillbakablick EU-valet 2009.

För exakt fyra år sedan var Piratpartiet EU-valets stora segrare. Svenska Dagbladet 8:e juni 2009. Länken här. Och det slutliga valresultatet här. Fördelningen bland...
Läs mer

Whacker för Kristoffer!

I dag har dagen förflutit ganska lugnt med lite zig rig fiske som inte gav någon utdelning. Vi började dagen med en fotosession borta hos Anton som fått fina speglar på 10 ki...
Läs mer

Gäddfiske | Med Kristoffer från Miekofishing

Idag fick jag ”ledighet” från semester för att åka till Luleå för att fiska tillsammans med Kristoffer som jobbar på Miekofishing! Vi möttes upp i butiken, dä...
Läs mer

Sommarlov för mina hjärtan....

Go kväll på er.....jag hinner knappt uppdatera min blogg.....har liksom inte tid riktigt att sitta vid datorn.. Det tar ju lite tid....hm...nåja.. I går kväll kom Malin m fa...
Läs mer

Inköp Swedbank

Det har varit otroligt hektiska dagar på jobbet, och jag har helt enkelt inte hunnit fokusera tillräckligt på börsen för att göra någon ytterligare investering. Jag...
Läs mer

Vem har sagt att det inte är sexigt med fiske?

I torsdags var det dags att ta en ny tur till en av våra fiskesjöar igen. Nu var det lovligt att ta upp två fiskar per medlem och vi hade målsättningen att ta upp en var. Den...
Läs mer

Guld, silver och Indien

Indiens regerings kamp mot guldimport fortsätter. Så här långt har kampen övertrumfats av kombinationen kraftigt fallande guldpriser och säsongsmässigt stark period...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar