fredag 18 oktober 2013

Utdelning 2013-10-18

Rask trumfade Thomas

Tuukka Rask spelade många år som andrafiol bakom Tim Thomas, som numera spelar för Florida Panthers. Rask vann natten mot fredag kampen mellan de gamla klubbkamraterna då Boston b...
Läs mer

V75 system lördag 19 oktober 2013 Romme travbana

Det har nu blivit dags att delge er mitt V75 systemförslag inför morgondagens roliga tävlingar på Rommetravet. Av allt att döma så bjuds det på fint väder och...
Läs mer

TeliaSonera Q3 2013

TeliaSonera släppte nyligen sin Q3 2013 rapport. Jag köpte på mig en del aktier när Uzbekistan skandalen var på agendan och gör därför en minnesnotering kring...
Läs mer

Naddes Snabba Cash: UFC 166

Dags för tungviktsbataljen, det tredje mötet i ordningen mellan den nuvarande mästaren Cain Velasquez och utmanaren Junior Dos Santos. Nedan kommer jag att presentera dem mest spelv2...
Läs mer

Storförlust för A och knapp seger för PK1

Det blev förlust med 14-3 i den tuffa bortamatchen mot Lesjöfors/Filipstad. Det är dock ingen jag kommer ligga och grubbla över inatt då fler lag kommer få stryk med st...
Läs mer

Var det här vändningen, HV?

Efter sex raka förluster kom den efterlängtade segern. HV71 gjorde 60 solida minuter mot Linköping och vann med 3-1. - En av de bättre matcherna från början till slut,...
Läs mer

Per Ledin-Niklas Olausson-Linus Klasen-kedjan dominerade och äntligen islossning för Andreas Hjelm

Luleå gjorde sammanfattningsvis en bra match mot AIK sett till det helhetsmässiga. LHF hade ett stort spelövertag i den första perioden, men var ineffektiva, varpå Jonas R2...
Läs mer

Se upp för Derby

Stryktipset, 19:e Oktober, 2013 Dags för en ny stryktipskupong, och jag håller tummarna för att det inte öppnar med 4 ettor. Lär inte bli någon högre utdelning om...
Läs mer

Gubb-aktierna rycker!

Spännande rapporttider råder just nu och vi har fått se många tråk-aktier göra fina ryck efter rapportsläpp. Senast idag var det SCA och Axfood (av mina tråkin...
Läs mer

Matchanalys J18: Sundsvall Hockey – Timrå IK 2-6

Om period 1: 0-1 Andreas Modin (Björnfot, Åhrman) 01:09 1-1 Johan Lindholm (Hedman, Pihlström) 05:07 2-1 Henrik Axelborn (Pihlström, Blombäck) 08:25 2-2 Jesper Ruda (Sir...
Läs mer

Innovationsekonomi 2.0

Vi håller alla med om att innovation i företagen är en självklar nödvändighet. Om vi skall lyckas krävs mångfacetterad utveckling och förändring, int...
Läs mer

Axfood och SCA Q3 2013

Ännu en kort minnesnotis. "Tråkbolaget" Axfood lämnade en stabil kvartalsrapport: Axfood Q3 2013 För Q3 blev vinsten 5,58 kr/aktie (5,08). Sett till hela 9-månad...
Läs mer

Det känns som att det vänder nu

Efter en jobbig vår utan jobb fick jag lyckligtvis ett sommarvikariat ;-) När det tog slut i aug stod jag återigen på ruta ett och jag har fått tjata mig till timmar och k2...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar