lördag 7 december 2013

Utdelning 2013-12-07

Topp 5: Calder Trophy-kandidaterna

NHL-säsongen susar i väg lika snabbt som livet i övrigt. Jag tyckte det var i går jag satt och kollade in premiären mellan Toronto och Montréal i början av oktober....
Läs mer

Jag är som en vårflod - jag vill mötas inte nötas

Jag är som en vårflod. Att förneka den sidan är att ljuga för mig själv. Jag behöver förstå hur jag bäst ska kunna använda den. Vem behöver...
Läs mer

7/12 På pass igen

Idag är det jakt igen.  I år har det varit ganska mager utdelning för mig.  En råbock i höst har det blivit.  Idag är åter rådjur på agenda...
Läs mer

Topptipset 7 december

En rad intressanta matcher idag, och eftersom kupongen ser för lätt ut har jag jobbat hela natten med min tresidiga tärning för att hitta kantbollarna (du vet de där som allt...
Läs mer

Läge öka i Nordea?

I senaste avsnittet av Dagens Industris "Börsrådet" lämnar Handelsbankens representant en köprek på Nordea, där styrelseordförande hävdar att ba...
Läs mer

VIDEO: Här lossnar det för Elias Lindholm

Efter tre poäng på sina 17 första NHL-matcher fick Elias Lindholm betydligt bättre utdelning mot San José i natt och var matchens stora lirare med tre poäng i Carolinas...
Läs mer

Protest mot julbidrag till muslimer

DANMARK. Danska kristna organisationer som hjälper danskar i juletid gör ingen skillnad på folk som är kristna eller inte. Men på sociala medier rasar danskar mot att muslime...
Läs mer

Om jag fick 1.000.000 kr idag, hur skulle jag investera dom?

Om tillfället dök upp idag, antingen genom ett arv eller en vinst på något spel, att jag helt plötsligt skulle få 1 miljon kronor att investera. Hur skulle jag då i...
Läs mer

Första matchen

Första matchen mot helton är spelad. Matchresultatet är inte så rolig.. VI förlorade denna matchen, sjukt typiskt.. Om vi hade suttit alla lägen hade vi nog vunnit. Vi s...
Läs mer

Sen och sur men logisk förlust

Timrå IK – VIK Västerås HK 1 – 3 1-0 Nils Bergström 3 (Hult 6) 39:24 1-1 Rasmus Bengtsson 3 (Legein 1) 49:49 1-2 Jeremy Williams 14 (straff) 57:41 1-3 Kenndal McArdle 3 (Caputi...
Läs mer

Frölunda vann - Joel rasade

Frölunda vann matchen med bekväma 3-0. Men efteråt handlade snacket om Joel Lundqvists matchstraff. Frölundakaptenen skickades av banan efter att ha ledsnat på en linjedomare...
Läs mer

I stället för kalla samtal

Det är inte många av oss som tycker om att ringa kalla samtal. Det vill säga att ringa till någon som inte känner dig och som absolut inte förväntar sig ett telefon...
Läs mer

Ledsen David Moyes, men ni får stanna där nere en vecka till.

Det går tungt nu Moyes. Under elva år gjorde han allt för att hans älskade Everton skulle hamna över United i tabellen, nu har han äntligen lyckats. Genom att lämna...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar