söndag 8 december 2013

Utdelning 2013-12-08

Tankar om fastighetsbolag och "vallgravar"

Bland fastighetsbolagen finns många fina bolag och även okända utdelare. Men jag är lite kluven till fastighetsbolagen. Ofta har de hög skuldsättning och ganska låg...
Läs mer

Kryssglada Numancia kan skrälla?

Oddset, Söndag, 8:e December, 2013 Hyfsad utdelning i Lördags. Petrolul nere i Rumänien gjorde mig inte besviken. Skrällen satt rejält då Vitesse slog krislaget PSV med...
Läs mer

Månadens MIILF

Dags för månadens MIILF - Mature Investors I´d Like to Follow. Denna MIILF-bevakning uppdateras fortlöpande och fokus ligger på vad de förvärvat och till vilka p...
Läs mer

Uppdatering per 30.11 - Passiv inkomst

Uppdatering per 30.11.2013 Diagrammen för den passiva inkomsten fortsätter i önskad riktning. Dessutom i en lite högre takt nu i.o.m. att jag flyttar medel från fon...
Läs mer

Kungälvs J18 – Borås = 3 Kr, 4 mål och växel tillbaka

För första gången i Kungälvs historia lyfte man fram J18 som värd för 3 Kronors matchen. En match där samtliga sponsorer sponsrar med 3 Kr per besökare, och de...
Läs mer

Räkna med Mathesen på tisdag

Så. Vinterns första skottning avklarad. Är rädd för att det blir fler gånger. Har varit en lugn ledig söndag efter Örebrotrippen i går. Det närmas...
Läs mer

2013 mitt seglingsår.

Nu tittar jag ut på ett riktigt skitväder, kuling och snöblandat regn, inte så att man blir sugen på att gå ut och segla precis. Då passar det ju bra att tänka...
Läs mer

1 år 4 månader…

Yes, nu är det 1 år och ungefär 4 månader sedan min fina Yucay blev skadad, igen kan man väl säga. Hos sin förra tränare fick han skador på olika stä...
Läs mer

Klappfest

Nu har det redan hunnit bli andra advent och det är faktiskt lite vitt på marken. Stormen Sven drog in över landet i torsdags och lämpade av en hel del snö, men just för...
Läs mer

Det är billigt att hata i DN

Det florerar lite olika uppgifter om vad det kan kosta att publicera en helsidesannons i DN. Cirka 300 000 kronor säger många, men det går tydligen att pruta. Vad vi vet idag är i...
Läs mer

2014 here I come!!!

Ja, jag vet att det inte är happy new year idag det är varken skumpa eller cigarr som har satt mina sinnesfulla bruk i svajning. Jag bara längtar så efter ett nytt frä...
Läs mer

Lantz jakt på kalv i Svens fotspår!

Igår så var det dags för årets första älgjakt på helvit mark. Måste säga att om man är rätt klädd för att stå på pass n228...
Läs mer

Nattarbete..........

Godmorgon! Inatt har jag varit med matte på jobbet...............man kan väl säga att mina slokna öron och tefatsögon gav utdelning igår kväll när hon skulle ...
Läs mer

Explosionen i Övik

Norrbaggarna med Röymark, Holtet och Bastiansen visade vägen inledningsvis i matchen när trion låg bakom Färjestads 0-1 sedan Holtet och Basse åker mot målvakten d...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar