torsdag 12 december 2013

Utdelning 2013-12-12

Det tar lite tid, låt det ta tid – Vi har inte bråttom!

Lite mer än en vecka kvar, sen vänder det och går mot ljusare tider igen Härlig tanke måste jag säga! Men…. å andra sidan, om lite drygt 6 månader blir det...
Läs mer

Hösten övergick i vintern.

Kanske är det lite fel att kalla det vinter, nu var det kom lite snö, som sedan försvann under temperaturer runt 5 - 8 plusgrader, men vi är ändå i decembermånad oc...
Läs mer

examen!

Idag tog jag min unsersköterska examen! Började såklart lipa när de visade bildspel för våra 3 terminer ihop och när jag skulle krama och ta farväl till l228...
Läs mer

Nytt innehav - TeliaSonera

Jag har skaffat ett nytt innehav, nämligen TeliaSonera! Har inte riktigt haft det företaget på radarn, men motiven för inköpet är följande: Jag har länge vela...
Läs mer

Ge en julgåva till Egyptens fattigaste

Denna artikel är ett läsarmejl från Merzek Botros, pastor i den arabiska församlingen i Centrumkyrkan Sundbyberg, Stockholm.  Kära vänner... Egyptens fa...
Läs mer

December = Holiday parties galore!

Förra veckan var det ju Lucia Trade Award på The Pierre. Fick den här bilden av SACC.   Kan ju säga att det syns att jag typ sprang från Grand Central upp till parken.....
Läs mer

Omark är inte lösningen men en bit på vägen

Det blev ett fasligt tjatter på twitter när Norrbottens Kuriren ”släppte” nyheten om att Linus Omark kunde tänka sig att komma hem till Luleå efter nyår. Självklart...
Läs mer

Eftersnack omgång 50

Antal rätt:    av 13 möjligaTipsbolaget: 7 Björn: 3 Jonas: 4 Kalle: 3 Lelle: 6 Peter: 3 Utdelning:13 Rätt: 5 669 552 kr (2 st) 12 Rätt: 22 867...
Läs mer

Philip Morris - Inköp

Ett inköp har gjorts av 40st PM ("dividend champion") á 86,03 USD (totalt 3441,20 USD). De ger en utdelningsprocent på ca 4,4% och ökar den årliga passiva...
Läs mer

Kapitalisera på boomen i amerikansk olja med hjälp av MLP ETF

Den kraftiga ökningen av okonventionell oljeproduktion kommer att bidra till att göra USA till den största oljeproducenten i världen. Investerare kan bland annat kapitalisera p2...
Läs mer

Hoppet tänds

Nämen hörni, det här var ju kul! Efter den senaste tidens kräftgång och negativa skriverier var den här torsdagens nyheter lika efterlängtade som välbeh246...
Läs mer

Luleå fann spelet efter tio minuter och vann

Modo styrde spelet första tio även om Luleå försökte ta sig mot mål. Efter de första tio var det Luleå för hela slanten och norrbottningarna vann båd...
Läs mer

"Gamla Luleå" övertygade mot Modo - Pavel Skrbek och Dean Kukan visade vägen

"Gamla Luleå" var tillbaka i kväll. LHF visade prov på en mäktig defensiv insats och spelade imponerande disciplinerat. Modo hade sammanfattningsvis förtvivlat sv...
Läs mer

När börjar saker bli bra?

Börjar detta inlägg med ett citat: It is not our performance in relation to others that counts, but rather, our performance in relation to our highest potential that matters in the end.Vem...
Läs mer

för ibland behövs ett litet tack eller ett litet gott ord

Tiden går som jag tidigare skrivit bara i snabbare och snabbare tempo. Redan fredag imorgon och jag ska iväg till skolan för den allra sista träffen. -Avslutning, julbord och utde...
Läs mer

Julklapps utdelning till er!

Eftersom att ni alltid finns för mig i vått och i torrt för det mesta så tänkte jag nu ge er lite Julklappar! Jag har sex stycken Julklappar att lotta ut, och vad som ligger...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar