tisdag 10 december 2013

Utdelning 2013-12-10

Nobel

Idag är det Nobel-dagen och Alice Monroe ska tilldelas nobelpriset i litteratur. Själv har jag inte läst något av författaren och jag vet inte när det kommer hända....
Läs mer

Appelquists historia – en succé på Facebook

Komikern Kristoffer Appelquist berättelse om hur den lilla tid han lagt ner varit till stor hjälp för en nyanländ syrisk flykting har spridit sig som en löpeld på Facebo...
Läs mer

Wic körde över Dalen

Äntligen fick man se ett riktigt bra spel under 60 minuter även på hemmaplan, jag säger inte att det är lätt att vinna över Dalen (eller något SSL lag för...
Läs mer

Sälja Kinnevik?

Kinnevik sålde i dagarna sin andel i BillerudKorsnäs. Genom affären fick Kinnevik motsvarande ca 13 kr/Kinnevik-aktie I senaste kvartallsrapporten var BillerudKorsnäs innehavet v...
Läs mer

Fint!!

Efter leken "hitta bilen", som jag brukar ägna mig åt stressiga mornar, så kom jag iväg. Först två snabba möten, sen var den utdelning av 2013 års ar...
Läs mer

Dana White utropas som ”Sports innovator of the year 2013″

UFC:s direktör Dana White är olik många andra direktörer inom ledande sportorganisationer. Han är väldigt aktiv på sociala medier, medverkar i väldigt mån...
Läs mer

Min portfölj och bevakningslista

Så här ser min portfölj ut i dagsläget: Bolag Andel av portföljen Africa Oil 13% ABB 13% Nordea  12% Swedbank 12% Castellum 12% SPP USA 1...
Läs mer

En historisk dag i världen

Nelson Mandelas Minnesceremoni Ett fotbollsstadion i Johannesburg Sydafrika med plats för 95000 hyllade Nelson Mandela och det var 100 ledare -presidenter och Statschefer på plat...
Läs mer

Nobelpris

Idag är det ju dags för utdelning av Nobelpris åt alla håll. Som jag brukar säga varje år; jag har ett eget Nobelpris som är mer värt än nåt av de d...
Läs mer

Nobeldagen 2013

  Min förmiddag gick åt att se Nelson Mandelas minnes ceremoni och eftermiddagen och kvällen blir det Nobelpris utdelning och sedan Nobelmiddag. Det blir lite annorlunda med b...
Läs mer

SÄMSTA

Tänkbara väder i dag Snön som kom häromdagen regnar bort nu I dags skulle min älskade MIRRE KATT ha blivit nästan 24 år .. 10 år i dag sedan han for till...
Läs mer

Lycka är att GE - Nallar till barnen i Lachipur

På vår tredje dag var det dax för utdelning av nallar. En efter en kom de, bärandes i famnen av sin mor eller till fots i sällskap med sina vänner, i blandade åldra...
Läs mer

Så tar vi hand om internationella journalister under Nobelfesten

UD:s internationella presscenter hjälper varje år Nobelstiftelsen att ta hand om de utländska journalister som kommer till Sverige för att bevaka Nobelveckan. Det gäller blan...
Läs mer

ShoppingStop , resplaner , hårfix och Vänner

Idag har jag varit hos Malin på BonBon och stilat till mig i håret så nu har jag nya Euro SoCap tejp och keratinexstensions :). Vi hann dock inte med färgen idag så ska tillb...
Läs mer

Kommentarer till Starta eget investmentbolag? av GR

Som jag förstår det så har du gjort en förlust och vill på bästa sätt använda denna förlust för att undkomma beskattning. Om du lånar ut mer pen...
Läs mer

VIDEO: Malmös blixtvändning sänkte Dif

Ingen utdelning på åtta och en halv period. Då kom allt på en och samma gång för Malmö Redhawks. I den tredje perioden av hemmamötet med Djurgården gick h...
Läs mer

Frölunda segrar i tät match!

Det var en tät och jämn match som gick till straffar efter att ÖHK kvitterat med endast 16sekunder kvar  kvar, matchen gick till straffar där Frölunda till slut drog det...
Läs mer

VIDEO: Malmös blixtvändning sänkte Dif

Ingen utdelning på åtta och en halv period. Då kom allt på en och samma gång för Malmö Redhawks. I den tredje perioden av hemmamötet med Djurgården gick h...
Läs mer

VIDEO: Malmös blixtvändning sänkte Dif

Ingen utdelning på åtta och en halv period. Då kom allt på en och samma gång för Malmö Redhawks. I den tredje perioden av hemmamötet med Djurgården gick h...
Läs mer

[Rule Britannia] The Silver Darlings

De närmaste veckorna tänkte jag fokusera lite på vad som händer på de brittiska öarna i serieväg för närvarande med några axplock. Först ut 22...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar