tisdag 24 september 2013

Utdelning 2013-09-24

Lydnad

Efter jobbet blev det lite träning på bruks. Började med att köra igenom en linförighet, helt utan belöning och helt utan uppvärmning. Började okej, sen tappad...
Läs mer

Årets mykologivecka

Varje höst anordnar Sveriges Mykologiska förening en mykologivecka, och i år ägde den rum i Stockholmstrakten. Vi var inkvarterade på Hagabergs folkhögskola i Söder...
Läs mer

Utdelning ARCP

Kul med utdelningar varje månad nu från ARCP (tack för tipset, ägamintid). Plockade in 150 stycken aktier, och nu kom första utdelningen: 73.42 kronor. Trist dollarkurs p22...
Läs mer

Sammanfattning av de 4 första lektionerna

Nu har vi haft 4 lektioner så ska försöka mig på en sammanfattning. Vi har blivit indelade i grupper och i min grupp är det jag, Linnéa Sundman, Johanna Jacobsson och So...
Läs mer

Välfärd handlar om skyddsnät

Maria Wallin talar på välfärdsmanifestationen den 21 september. Foto: Anders Löwdin Jag heter Maria Wallin Jag är redaktör för tidskriften SocialPolitik och proj...
Läs mer

Fint som fick följa med hem

Jag kan ju inte neka att en del har fått följa med hem under den här perioden också. Här kommer ett axplock som jag tydligen dokumenterat med mobilen. En tursam loppisrunda i...
Läs mer

Kommentarer till SUPERVECKAN MATCH 2: IFK GÖTEBORG-AIK 3-1 av Magnus

IFK gör sitt första riktiga anfall efter 12! minuter, är det att dominera? Under hela första halvlek, och ända fram till 2-0 målet, har IFK ett enda farligt avslut, Vibe...
Läs mer

Två nya mångmiljonärer i Göteborg

En ensam vinnare i Göteborg lyckades få 13 rätt på Stryktipset i lördags, vilket gav en utdelning på 10 350 846 kronor. Samma lördag lyckades en göteborgare pr...
Läs mer

J18 Elit: Ett dominant Frölunda gav tre sköna poäng

Borås Ishall var skådeplatsen för kvällens match i J18 Elit när Borås HC tog emot Frölunda HC i ett ”Västkustsderby”. Båda lagen kom från varsin sege...
Läs mer

Vi borde vara beredda att betala mer för kvalité

Intressant med bedömningssport... Tror du han hade fått mer poäng med nån med Stina Lilje på ryggen? Eller Jens Fredricson?   Svar: Det tror jag absolut kunde vart...
Läs mer

Register som register

Kanske ett annat släktregister behövs: Apropå gårdagens avslöjande av Polisens register över mer än 4.000 romska familjeband kallat Kringresande och vad jag skrev i...
Läs mer

Prata finska i Sverige - dumdristigt?

Artikeln handlar om sverigefinska barns uppväxt med finska. Artikeln vill inte göra anspråk på att vara vetenskaplig utan den pejlar artikel­författarens iakttagelser oc...
Läs mer

Kommentarer till Tunna som löv… av Freja

Hahaha, vilken bra tolkning! Jag har inte sett skymten av någon telefonkatalog på flera år så jag tror inte de finns längre… Det kanske går att beställa en, men n...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar