måndag 30 september 2013

Utdelning 2013-09-30

Runt hörnet...

Vad finns runt hörnet tror ni? Jag har några önskningar som ska finnas runt hörnet och jag vill att dom ska bli sanna och dom ska bli sanna för jag vill att dom ska bli san...
Läs mer

Det här med författarskapet

En intressant iakttagelse jag gjort angående yrket som författare. Det är få förunnat att kunna livnära sig på sitt författarskap. Man ska inte bara skriva en...
Läs mer

Kängurun fiser

Vilken rubrik! Den är dock sann. Man förväntar sig inte att en känguru skall fisa så någon vid staketet trodde att den skulle låta så när den åt, En...
Läs mer

Köldstela fiskar och fiskare

Sommaren blev ovanligt långlivad detta år, faktum är att det var dygnstemperatur i snitt över 10 grader (vilket räknas som sommar) tills för bara drygt en veckan sedan ...
Läs mer

Börsen en elefantkyrkogård!?

Visst är det intressant att det inte varit särskilt många börsnoteringar de senaste åren. På OMX listorna var det ju inget nytt bolag under hela förra året. Vi...
Läs mer

Nexus880

Nexus880 Olesnyeautobil. Jens Ole skickade över bilden.Häromveckan körde jag omkring på landet (här) och hittade helt plötsligt en vacker segelbåt. Lite b...
Läs mer

Snart Q3-rapporter!

Det börjar närma sig rapportsäsong. Här är de rapporter jag kommer hålla noggrann koll på: 17 oktober: Bringwell21 oktober: CDON 24 oktober: Sagax25 oktober: Kv2...
Läs mer

Rickards reisedagbok

Dagarna sprang iväg nere i Gambia och tyvärr blev dåligt med uppdateringar från min sida. Jag har valt att göra en sammanställning med axplock av vad som skett under de...
Läs mer

Nybörjarportföljen - konkret rekommendation!

Nu kommer jag att göra någonting så oväntat som en konkret rekommendation, jag tänker rekommendera hur man kan lägga upp sitt sparande om man är helt ny till det h...
Läs mer

Inköp Swedbank

Efter senaste tidens missräkningar med handel i biometriföretagen var ju mitt mål att säkerställa en mer stabil portfölj med större kvalitetsbolag för att mins...
Läs mer

Förberedelser

Ridning handlar om så mycke förberedelser och tänk alla gör olika och tänker olika, idag tänkte jag berätta om mina rutiner runt tävling och efter. Denna...
Läs mer

Yeah, baby!

Skrev tidigare i somras att jag längtade efter dagen då MC-kortet var klart. Idag kom så dagen till slut! Många timmars träning på körning genom serpentinbanorna ga...
Läs mer

Matmåndag: Matbloggspriset 2013

Snart är det dags för utdelning av Matbloggspriset, en årlig tävling sedan funnits sedan 2005. Tävlingen innehåller flera olika kategorier, bland annat Folkets val d...
Läs mer

Värld av färger

Det är verkligen höst nu med allt vad det innebär. Ute går färgerna i sprakande gult, rött, orange men även i bajsbrunt, multet, ruttet och grått. Hösten...
Läs mer

Öbackadraget i Härnösand

Då var höstens första tävlingshelg avklarad! Så himla kul att få köra igen Helgens tävling var i Härnösand vilket innebar ett par timmar i bilen f...
Läs mer

Manlig prosa och marknadsföring

Jag odlar ett lite osunt intresse för bok- och förlagsbranschen. Framför allt är det kanske det företagsekonomiska perspektivet som är spännande att funde...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar