torsdag 24 april 2014

Utdelning 2014-04-24

Min lilla glädjespridare..

Ja, mina vänner. Det vackra i kråksången är just att i den lilla marodören vid namn Maxine, under all trots och ilska, finns den mest underbara lilla glädjespridaren som...
Läs mer

Konsten att rättfärdiga kapitalet

Det har nu gått några år med den sänkta restaurangmomsen som den moderatledda Regeringen införde i ett försök att vara jobbskapande, trots protester kring att detta...
Läs mer

Morgonrapport: ”Rapportstyrd varannandagsbörs i sidledes box-play…”

Rapportfloden skapar nyckfull varannandagsbörs inom ramen för ”boxen” där 1330 utgör stöd och 1376 representerar motstånd. Påtaglig styrka kring öppningen...
Läs mer

Inför DIF-BP

Med fem omgångar spelade av Allsvenskan återfinns Djurgården på en femteplats med åtta inspelade poäng, trots en på papperet tuff inledning. Ett utmärkt l228...
Läs mer

10 Moderater som vill förbjuda tiggeri

Om det är en sak alla vet är att ingen frivilligt vill sitta på gatan i en svensk stad och tigga. Det är obarmhärtigt kallt majoriteten av året och det ger urusel utdeln...
Läs mer

Sofia Olofsson på väg till VM: Skönt att få börja slåss”

Sofia Olofsson har tränat och laddat. I månader. Nu är det snart dags för sanningen ögonblick. VM i thaiboxning i Malaysia. ”Så nu är det bara några dagar kvar...
Läs mer

Produktiv vår

Kommer ni ihåg att jag skickade in en novell till Året runt i början på mars? En novell som jag fick fin feedback på men där hon tyckte att historien var för d229...
Läs mer

Rapport från årsstämman Intrum Justitia

Bolag: Intrum Justitia När: 23 april 2014 Var: Summit, Grev Turegatan, Stockholm Antal närvarande: ca 40 personer Vad beslutades: vanliga göromål. Samt höjning av arvode...
Läs mer

Carlerbäck närmar sig storformen

Två veckor bort är det stora målet – tävlingen Badminton. För Viktoria Carlerbäck är formen bra. – Det känns som att jag är tillbaka. Sedan ett par...
Läs mer

Initial uppgång men edgen avtar när 13-årshögsta närmar sig

winningtrading tobbe rosén (Nyhetsbyrån Direkt): De amerikanska indexen föll tillbaka under onsdagens session, efter sex raka handelsdagar av uppgångar för SP 500 och Na...
Läs mer

U18VM: 10-0 mot Finland, Receptet för seger mot USA? ”Enat och köra som fan”.

U18VM spelas i Lappeenranta och Imatra, Finland mellan den 17 och 27 april. Här på Pucksnack.com uppdaterar vi löpande matcherna från respektive grupp. Sverige spelar tillsammans...
Läs mer

Hur får man utbildning om utbildning?!

Hej! Jag har tidigare skrivit ett inlägg om skolbygget i Chitaba och sammanfattat situationen i byn. Men de senaste dagarna har poletten trillat ner i min hjärna och jag har gjort nya insi...
Läs mer

Hej alla som skall delta i Lilla barnets lopp på lördag!

Det ser ut att bli fortsatt fint vårväder, perfekt för en trevlig lördag i Hagaparken Vi är också glada över att Lilla barnets beskyddare, Prins Carl Philip, komme...
Läs mer

Kompvecka? (Intensivveckan pass 4)

Undrar vart min halvt komplediga vecka tog vägen? Jag skulle ju vara kompledig varje förmiddag den här veckan för att gå på kurs och simma för A-K. Simmat har jag g...
Läs mer

Miljöträning

Prinsen har äntligen varit iväg på lite miljöträning. Han var otroligt duktig och överraskade som vanligt. Att han beter sig bra börjar nu mer vara vanligt beteende...
Läs mer

Långdag på sjön men väldigt lite fisk att släppa på

Drog iväg för att köra ett solopass och var taggad till tusen efter att ha fått stå inne på jobbet under påskhelgen. Rampade i båten strax innan sju för a...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar