torsdag 6 december 2012

Utdelning 2012-12-06

Sarininsats i Syrien och värre kravaller i Egypten?

De senaste dagarna har den obehagliga frågan om syriska C-vapen varit på tapeten. Vi har kunnat ta del av olika uppgifter om att den syriska regimen gjort vissa förberedelser som kan t...
Läs mer

Bästa julfesten någonsin

Höstmörkret hade på allvar gjort sitt intåg i mitt liv och i kombination med hög arbetsbelastning så kändes det ganska tungt att gå till jobbet. Det fanns dock...
Läs mer

Torsdag

Fy, vad dagarna bara flyger iväg! Fast ah, det är bara bra för då kommer julafton snabbare ;) Längtar så! Idag har jag sökt ännu mera jobb så vi f229...
Läs mer

Allt försvann..

Hde skrivit en lång text om helgen och nu förvann allt... Kör lite kortare variant nu då! Fredag:  skola på dagen och åkte sedan hem, fixade lite mat och å...
Läs mer

Bingo för tågpendlare

Från och med idag är det officiellt - jag ska pendelblogga åt unt.se. Vore kul om ni hängde med och följde bloggen där, på unt.se/pendlarbloggen! Där kan ni bl...
Läs mer

Nanovember tog slut.

November är slut och jag har inte bloggat på hela månaden, mest för att jag satt och skrev som en idiot för att hinna färdigt med min nanovell och för att resten av...
Läs mer

bokrapport november

Jag vet inte vad som hänt men november var en riktigt usel läsmånad, åtminstone om man ser till kvantitet. Jag skyller på A.S. Byatt, som tog evigheter att läsa med mina...
Läs mer

Dags att se över fåmansbolagsreglerna!

I Sverige beskattas arbete progressivt och kapital proportionerligt. Detta skapar ett incitament för framförallt höginkomsttagare att försöka omvandla löneinkomster till...
Läs mer

För 25 år sen

Ur Corren lördag 5 december 19876 december för 25 år sen var en söndag, Corren kom inte ut. Men genom den här annonsen vet vi i alla fall något av vad man hade för...
Läs mer

HIF och AIK krigar för samma sak – pengarna

AIK:s Martin Lorentzson förklarade under onsdagen, för FotbollDirekt, att prispengarna som klubben får vid en vinst eller ett oavgjort resultat ute i Europa är något som moti...
Läs mer

Bonuspoängen till AIK i svängig match

Efter snökaos och senarelagd match bjöds det på kamp in i det sista i EON Arena ikväll när hemma-laget Timrå tog emot AIK.   Drömstart för AIK Matchen...
Läs mer

Tävlingsdräkten har kommit!

Idag har det varit klubbkväll hos Håkan och Lotta på Huselius Skidsport. Eftersom jag inte vill smitta ner hela klubben innan nästa veckas läger stannade jag hemma och surade...
Läs mer

Kanske är jag bara tokig?

Jag har precis tackat nej till ett annat nytt jobb, med en drömlön, total frihet att göra och skolutveckla precis så som jag vill, och med en möjlighet, trots fackligt avtal,...
Läs mer

Ctrl+shift+R och macron i drivor av snö

I tisdags kom vi nätt och jämt i tid till kursstarten av "Excels fulla kapacitet". Hade inte läst kursbekräftelsen helt noga, men det visar sig att den är förl...
Läs mer

Liverpool vidare i Europa League

Liverpool stod ikväll för en stabil seger borta mot Udinese, och kan därmed se sig själva som ett av de 32 bästa lagen i Europa League. Förutsättningarna var enkla...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar