onsdag 12 december 2012

Utdelning 2012-12-12

Sålde 50 % av mina Munich Re

Idag sålde jag hälften av innehavet i Munich Re på 134,75 EUR. Uppsidan bedömer jag vara 145-160 EUR, i bästa fall. Jag bedömer uppsidan i Talanx vara hög...
Läs mer

Yes mitt delmål på 60 kg nåddes idag!

Känns sjukt bra, min träning och kost ger bra utdelning :-)
Läs mer

Katederundervisning-tummen ner

Självklart ska vi som kommun söka för att delta i mattelyftet, varje liten skärv vi kan få tillbaka av de pengar som staten plockar av oss, skall naturligtvis försö...
Läs mer

Kommentarer till Ett bra sparklimat av Emil

Jag är nog en av de med lite lägre lön(för tillfället) Jag är 22 år, går en utbildning/pratik, som ger mig 17000 kr, 12500/11500 efter skatt. Extra inkomst...
Läs mer

Ljudboksrecension: The Little Book of Big Dividends

Är du intresserade i Amerikanska aktier med bra utdelning ska du läsa (eller lyssna på) denna bok. Den verkligen listar aktie efter aktie så att du kan bli bekant med massor bra a...
Läs mer

Självklart ställer jag upp

Blomsterfrämjandet hade gratis utdelning av julrosor. Alla som lät sig fotograferas till deras fb-sida fick en. Går jag förbi? Självklart inte. En gratis julstjärna i en...
Läs mer

Julmiddag i Winterviken

Bild: Matilda Lindeblad/WintervikenJag har blivit bortskämd i dag. Jobbet bjöd på julfika och luciatåg (med en livs levande pepparkaksgubbe, hör och häpna!). E...
Läs mer

Att förstå Nordkoreas satellituppskjutning

Då Nordkorea tidigare totalt skjutit upp bara fyra långdistansraketer under två decennier är det uppseendeväckande att landet nu genomför två uppskjutningar samma ...
Läs mer

Bonden fick sin fru

Vilket härligt program det bjöds på ikväll. Och visst blev det bra utdelning även i år. Fyra par som verkligen fann kärlek. Klas och Sandra, Sven-Arne och Carola, A...
Läs mer

Håkan Rombe kommenterar Spektaklet till Nobels minne

Får påminna i all stillhet att jag vänder mig mot den intellektuellt förnedrande journalistik som sker runt Nobelprisets utdelning. Att Svensk Damtidning och Hänt i Veckan ko...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar