måndag 7 januari 2013

Utdelning 2013-01-07

Dubbla miljoner på Europatipset

Sent på trettondagen blev en person från Skene dubbelmiljonär. Efter att ha spelat för 64 kronor på Europatipset, kan en okänd vinnare glädjas åt 2 744 981 kro...
Läs mer

Utdelning saknar anknytning till fastighet

Kammarrättsdom: Placeringen i en räntefond innebär spekulation med sparade medel och utdelningen har tappat sin anknytning till fastigheten. Bostadsrättsföreningen ska ta upp...
Läs mer

Polisen klarar upp f#246;r f#229; brott. Etthellip;

Polisen klarar upp för få brott. Ett förslag för att uppklarningsprocenten ska bli bättre är att ge polischefer ansvar. Klarar deras avdelningar upp för få bro...
Läs mer

Synen på kvinnors sysslor som något man inte behöver belöna

Det har ju sagts många gånger tidigare att ett fel bakom det ojämställda samhället är att kvinnors arbete och andra sysslor ses som ett kall, som man inte behöver b...
Läs mer

Märklig känsla

Att under morgontoaletten (som för övrigt inte gav någon utdelning idag) läser en insändare, tycker den är bra och plötsligt inser att det är jag själv so...
Läs mer

Satsa på rätt häst.

Godmorgon! Idag är det första dagen på arbets eller skolveckan för de flesta läsarna - Men för mig är det ledig dag:)) efter att ha jobbat helgen. Igår s2...
Läs mer

Uppklarade brott ökar

Antalet poliser per uppklarat brott har ökat från 3 till 5 sedan 2005 visar ny statistik. Polisens nya strategi att få bukt med den ökande brottsligheten har äntligen givit g...
Läs mer

Tidigare lärdomar

Innan jag börjar med nya texter för året så har jag tänkt sammanfatta några gamla inlägg som jag tycker är extra intressanta. Många av dessa inlägg h...
Läs mer

Myskväll med min sjukling!

Maddi-Paddi blev sjuk igår natt så jag spenderade halva nattwn på akuten sen fick jag dra! Så d va inte mer än rätt att jag tog hand om henne idag ! Köpte en tris...
Läs mer

REVISORER OCH REVISIONSBYRÅER

Staffan Sundkvist, partner i PWC som är ett av världens största revisions- och skattekonsultföretag, uttalar sig den 7 januari i Dagens Industri med anledning av Skatteverkets yrk...
Läs mer

Året börjar bra

Idag har jag återvänt till - inte brottsplatsen - men väl arbetsplatsen. Det känns som om jag varit borta en lång tid. Och det är inte bara i Betlehem det sker mirakel,...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar