måndag 14 januari 2013

Utdelning 2013-01-14

Galnatanten läser tidningen

"Mer utdelning trots fallande företagsvinster" - nyhet i morgontidningen. jodå, aktieägarna kan plocka ut mer utdelning i vår än vad de kunde i fjol! tänk vad...
Läs mer

sikta mot stjärnorna.

Snöflingor letar sig ner till marken , så otroligt rogivande det är att se dem signa ner från himlen och lägga sig tillrätta på precis rätt plats. Julen har pa...
Läs mer

Andra året med många röda dagar

Produktionen minskar, men resebranschen går på högvarv. En del förlorar, andra vinner på att det i år är maximal utdelning av röda dagar i almanackan.
Läs mer

Andra året med många röda dagar

Produktionen minskar, men resebranschen går på högvarv. En del förlorar, andra vinner på att det i år är maximal utdelning av röda dagar i almanackan.
Läs mer

Jerring the herring

Så idrottsgalan gick av stapeln och elitidrottare fickdela på eller se sig slås av andra elitidrottare om vem som hade gjort bäst ifrån sig under 2012. Sådant är al...
Läs mer

Sparkonto på nordnet

Jag försöker verkligen att köpa aktier vid nedgång och tjae...inte köpa när det gått upp i ett antal veckor som nu. Jag har ju en liten buy-and-hold strategi....
Läs mer

Vill mycket

Jag vill, jag vill, jag vill så mycket. Jag vill så mycket att jag blir stressad av allt som jag säger ifrån om som jag ändå vill göra. Jag vill göra, men vet...
Läs mer

Uppdatering

det har varit väldigt mycket jakt på sista tiden men ingen direkt utdelning så därav lite dålig uppdatering här. stor jakt i lördags utanför kalmar Såt...
Läs mer

Årets första köp

Jag har under en längre tid kollat på företag som sysslar med mat. Axfood, Wal-Mart, Kroger är några kända företag i branschen. Dock valde jag Safeway den h2...
Läs mer

Återbetalning av utländsk kupongskatt

Idag fick vi in 1462 kr på vår kapitalförsäkring, detta för att vi har betalt utländsk kupongskatt på våra innehav 2010. Denna kupongskatt återbetalas ret...
Läs mer

Uthållighetsmetoder II (Medellång extensiv intervall)

Uthållighetsmaschinen  Ramonet under VM i Paris 2012  Vill man använda sig av allt intensivare metoder bör man tänka på hur man gör för att få en ve...
Läs mer

Inköp: Medirox B

Idag gjorde jag slag i saken och gjorde 2013 års första inköp. Jag valde att göra årets första inköp i micro-capbolaget Medirox. Medirox är ett medtech bolag...
Läs mer

Den perfekta mannen

Den perfekta mannen har stil och klass. Han är en gentleman av allra högsta grad och öppnar alltid dörrar och drar ut stolar för dig. Han är social, rolig och utåtr...
Läs mer

Dejta dig ur arbetslösheten

Skeppsredare – nej, tack! Jag fick en kommentar som jag tyckte var hejdlöst rolig. En idé om att flytta till Norge med kidsen och träffa en oljemiljonär eller till Göteborg...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar