fredag 25 januari 2013

Utdelning 2013-01-25

PG q2-13

Det sista halvåret har PGs försäljning (konstant valuta ,exklusive förvärv/avyttring) ökat ca 2%. I dollar har försäljningen minskat 1% medan rörelse...
Läs mer

Att dejta på nätet

Jag hittade en artikel om nätdejting, som visserligen är 5 år gammal, men som fångade mitt intresse. Artikeln tar både upp lite fakta om dejting på nätet och d...
Läs mer

Jag ser på dig, och du ser på mig.

Och jag säger ja, ja, jag vill ha dig.  Tjena mittbena, som min kära mattelärare sa idag när han klev in i grupprummet som jag, Vivvi och Hanna trodde att vi skulle ha v...
Läs mer

Veckobrev v. 5

Hej! Här kommer veckobrevet för vecka fem! MatteI matte har vi avslutat repetitionen av tiokamraterna. Vi har haft fokus på detta under två veckor och det har verkligen givit utde...
Läs mer

Matchdag: Växjö-Modo

Då var det för match igen och denna gång är det Modo som kommer på besök i Vida Arena. Och man kan nog inte riktigt beskriva betydelsen i denna matchen, utan det talar n...
Läs mer

Motståndarkoll med Slätafly

Slätafly var ett lag som många, inklusive dom själva, hade tippat i den absoluta toppen av tabellen. Men efter en blytung start på serien låg dom istället i botten ett p...
Läs mer

Något lägre vinst för Getinge

Medicinteknikföretaget Getinge redovisar en vinst före skatt på 1 447 miljoner kronor för fjärde kvartalet 2012. Det kan jämföras med vinsten på 1 531 miljoner...
Läs mer

Holm i väntans tider

Skellefteå AIK:s värmning såg ut som den brukar göra. Några övningar, lite skridskoåkning och det obligatoriska djungelhockeyn. Svarta tryckte på rejält...
Läs mer

en med skal, och ett behov av odlingstips...

Ytterligare en julklapp, en liten virkad sköldpadda, på beställning av äldsta dottern. Tyvärr har jag inget mönster att dela med mig av utan virkade på fri hand. Ja...
Läs mer

Fler köprekar

Nasdaq ser bättre ut i mina ögon än dow/sp500 och för ganska lång tid framöver så jag undrar om inte Ericsson kan vara ett alternativ så småningom hä...
Läs mer

Fortum - tankar om storinnehavet

Mängden inlägg har minst sagt varit sparsam den senaste tiden, men det betyder inte att aktieintresset har falnat. Det har bara inte funnits tid och lust att skriva. Istället f2...
Läs mer

Ännu en publikfest..

.. då 100 företag bjöd på inträdet och fixade fina slantar till Löven. 4811 åskådare blev det till sist och det är sannerligen inte illa, för er som...
Läs mer

Par RM...

Det blev en skittävling för bröderna Selvin, både bildligt och bokstavligt. Varför är ju svårt att säga, men många bäckar små... Uppladdningen...
Läs mer

Stryktipset, 26:e Januari, 2013

Många klara favoriter… Nästan någon form av rekord denna vecka då 10 tidninars experter är helt eniga i 12 av 13 matcher. Jag kan bara inte spela ett stryktips på det s...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar