söndag 20 januari 2013

Utdelning 2013-01-20

Summering av helgen

Hallå! Det har verkligen varit en svänging helg med stundvis bländade spel varvat med mindre dippar . Men vi tar det från början med vad som hände igår. Lörda...
Läs mer

Nu så!

Där satt den! Första segern i topp 10, en riktigt skön seger mot SAIK. Äntligen en match där vi får utdelning. Nu väntar 12 timmar i buss hem. Pigallen (Pedalen enl...
Läs mer

susanna inloggad

nu, samt kväll och hela natten. Ring mej om du gillar ålderskillnad. Jag och du kommer ha ett skönt rollspel som ger garanterad utdelning både för dej och mej;)
Läs mer

Fastighetsbolagens kassaflöden

Låga räntorna gynnar fastighetsbolagen och aktieägare kan räkna med höga utdelningar framåt vårkanten. Jag har en positiv inställning till fastighetsaktier S...
Läs mer

Tjäna mer med utdelningar från aktiebolag

Ett annat sätt att tjäna mer pengar med dina sparade medel är att satsa på börsnoterade aktiebolag som ger hög utdelning. Många aktiebolag ger så hög utde...
Läs mer

Mitt liv som musik del 4

Jag tog studenten 1995. Jag började jobba och var lite skoltrött. Resten av året tjänade jag pengar. 1996 fyllde jag 20 år. Jag började plugga på universitetet...
Läs mer

Carl and his new crew

Det kändes redan ifrån början att det här skulle bli en speciell dag. Det var någonting som låg i luften. Men vi tar det väl ifrån början. Allt bör...
Läs mer

Essanelle - ett framtida klipp?

Har som bekant köpt in en mindre post aktier i Essanelle. De är noterade bland annat i Frankfurt med ticker EHX:FRA. Vad gör dom? De driver frisörsalonger med några olika v...
Läs mer

Strategin bakom utdelningsmetoden

Jag tänkte beskriva strategin för dig som inte vet hur man kan få passiv inkomst från aktier. Strategin handlar om att köpa aktier som gett (och sannolikt kommer fortsät...
Läs mer

Fuuuuuult....

Att vissa människor gör vad som helst för lite uppmärksamhet/pengar är ju kanske ingen nyhet, men ändå så blir jag förvånad över allt de kan hit...
Läs mer

Maskerat kolonialkrig

. I en osignerad ledare, skrev "Dagens Nyheter från Nomenklaturan", igår lördagen den 19 januari 2013, under rubriken "Inget kolonialkrig" om kalabaliken i In Amen...
Läs mer

Nytt år nya inlägg nya utmaningar!

Bland dessa utmaningar är en av dem att faktiskt uppdatera bloggen. Inte helt lätt tydligen. Kanske för att ekonomin egentligen bara tar upp en kortare del varje månad när ma...
Läs mer

Varför Apple Svedbergs?

Jag kommer inte skriva långa analyser med flera nyckeltalsjämförelser som jag brukar göra på grund av tidsbrist. Sen handlar inte köpet av Apple och Svedbergs om l...
Läs mer

Bollnässöndag.....

....kan vi väl kalla det. Först träning , och sedan besök på sporthallen för SFFs första match i futsal-kvalet mot upphaussade hopplocklaget Dala/Floda. Tränin...
Läs mer

V65 Färjestad 21/1

Måndag och ”V65-veckan” inleds i Karlstad. Lurig omgång och det finns ingen självklar spik att luta sig emot. Det kan bli väldigt bra utdelning! V65-1: Tråkigt lopp och jag...
Läs mer

Formpipe går till försäljning med 21% i uppgång.

Formpipe har gått upp och värderas nu till en kurs som gör att syna rapporten om en månad kan bli en nitlott. Jag säljer. Jag köper i stället Stora Enso och en utde...
Läs mer

ADoperator gör det igen !

Kommer ni ihåg att jag skrivit om annonsnätverket Adoperator tidigare ? Well, nu är de i farten igen . I november förra året märkte jag att inget hänt med mitt sald...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar