måndag 25 mars 2013

Utdelning 2013-03-25

Powerplay spelförslag 25/3

Dags att damma av Svenska Spels Powerplay igen. Tre matcher från svenska kvalserien till allsvenskan och sedan resten NHL-matcher. Jag tycker mig ha 2 riktigt bra spikar sett till chans i f24...
Läs mer

Bullish piercing line vid 1180!

winningtrading tobbe rosén Intresseklubben antecknar: Förhoppningar om en sista minuten lösning i Cypern och starka kvartalsrapporter från bla Nike, Tiffany och Micron spädde...
Läs mer

Löven tar revansch

Kvalserien till allsvenskan ishockey, Sverige Björklöven förlorade klart mot Hästen borta senast (5-1) trots att man stora stunder dominerade fullständigt på isen. Hade...
Läs mer

Analysperspektiv i bloggande och aktieanalyser

Några intressanta diskussioner i bloggosfären har fått mig att fundera kring och vilja ventilera några tankar om analysperspektiv i aktiebloggar. Den tydligaste kommentaren som g...
Läs mer

Stoppa hundar som ger utdelning i din portfölj

Aktier med hög utdelning. Dogs of the Dow är en stock picking strategi som bygger på att välja aktier med hög utdelning. Den har artikeln har för avsikt att informera o...
Läs mer

Underskottsavdrag

Någon begränsning i avdragsrätten för underskott har inte ansetts inträda efter en ägarförändring när den som fått det bestämmande inflytandet ...
Läs mer

Turbulent videovärld

För ett och ett halvt år sedan bestämde sig den stora marknadsledaren Apple för att helt enkelt kassera alla sina videoprogram för proffs. Final Cut pro, DVD Studio Pro, Colo...
Läs mer

Min investeringsgilosofi

Ni som följt mig tidigare på bloggen har nog förstått att jag har en stor passion för ledarskap, personlig utveckling och då gärna i kombination med investeringar f...
Läs mer

Måndag

En fantastisk start på veckan! Jag har gjort en rejäl utrensning i förrådet i helgen, lagt ut en massa till försäljning på Facebook och idag gav det utdelning. 1000...
Läs mer

Seger till slut mot RCD Espanyol!

Tidigare ikväll spelade tjejerna sin andra match på denna matchturné i Barcelona. Motståndare för kvällen var Espanyol och deras Infantil A (= bästa laget). Intress...
Läs mer

Började som tråkdag men..................

Trodde att detta skulle bli en sån där tråkdag. Inget snac om att ka till nån bra skog när jag skulle på långrunda. Nähä, skulle få nöja mej m...
Läs mer

Kvalserieångest…

Ja inte jag då men säkert några. Funderade en stund på det där, främst för att gummans dotra dejtar en kille med ytterst tvivelktiga sympatier, kluvna dessutom. Han...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar