tisdag 2 april 2013

Utdelning 2013-04-02

Nya köpsignaler

Uppåt igen på börsen och genast kommer köpsignalerna. Jag fortsätter att följa min strategi i Akacia och lägger order i följande aktier: Atlas Copco 180st Bil...
Läs mer

Politiska stereotyper!

Det finns politiker och så finns det politiker. Jag tänkte att jag skulle redogöra för några av de stereotyper som ofta dyker upp inom politiken. Vi börjar med idealist...
Läs mer

Ett fruktansvärt ologiskt slutresultat - Luleå det bästa laget rent spelmässigt

Luleå hade sammanfattningsvis ett stort chansövertag i kvällens tredje semifinalmatch. LHF spelade kreativt, pressade tillbaka Färjestad långa stunder och skapade massvis med...
Läs mer

Agilityträning, Påsk, Brunnsviken runt med Poppy hem till Douglas i Farsta på dogwalk....

Det har varit mycket action och interaction den senaste tiden vilket kanske innebär at jag är en "modern" hund som allt som oftast har whippkalendern fulltecknad. Det är tur...
Läs mer

Försäljning Skistar

Öresund hade ingen utdelning i rena pengar i år utan delade återigen ut delar av ett av sina innehav, nämligen Skistar. Skistar driver skidanläggningar på flera av Sver...
Läs mer

Just idag är jag stark

Gårdagens fokus på ben gav utdelning. Jag har grym träningsvärk; framförallt i framsidan av låren och i rumpan! Så idag körde jag mest överkropp (äve...
Läs mer

Europatipset 2/4 spikar och drag

Europatips med härlig blandning av matcher på kupongen. Champions league, skotska div 1 och svenska cupen bland annat. Kan bädda för bra utdelning! Bästa Spikarna: Har reka...
Läs mer

Checklista vid aktieköp - under uppbyggnad

Jag jobbar på en checklista som ska användas vid aktieköp men jag har problem att hitta någon som passar... Jag väljer bolag av så många olika anledningar. Ibland ...
Läs mer

Duni

En kompis till mig har sen en tid tillbaka pratat om duni, därför bestämde jag med för att kolla på bolaget med mina amatörögon. Enligt 2011 års ÅR 228...
Läs mer

Know your enemy: Helsingborg borta

Premiären avklarad! Och så mycket bättre resultat kunde vi knappast få med oss. 3-0 mot Häcken som är en av guldfavoriterna är givetvis ett bra resultat. Men hur my...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar