tisdag 23 april 2013

Utdelning 2013-04-23

Mest ute

Naturbesök Vädret utvecklade sig från regntungt till lovande. På med kläder och greppa kameran. Hämta cykeln och trampa iväg till Onsjökärret. När...
Läs mer

Supermötet mellan Bayern-Barcelona tippas i Champions League semifinalen till högt odds!

Våra två Allsvenska tips i söndags slutade med en 100% utdelning då båda rekarna satt till oddsen 2.00 och 1.83, totalt gick blev det+8.98 units (netto) till vår portf...
Läs mer

Slitigt för Nieminen i Bukarest

Man kan knappast påstå att Jarkko Nieminen fick någon enkel väg till den andra omgången i Bukarest nu under förmiddagen, men finländaren är en kämpe och i...
Läs mer

Morningstars tiominuterstest

Nyligen har jag skrivit om min checklista för urval av aktier, vilket skulle kunna likställas med investeringskriterier där jag dock tillämpar viss flexibilitet. En annan metod f...
Läs mer

Europatips och 2 milj jackpot

Jackpot på Europatipset och en del kluriga matcher. Många matcher består av lag som inte har ngt att spela för. Lutar åt fin utdelning om man träffar rätt med spika...
Läs mer

Utdelningstider - endast under våren?

Nu under våren delar de flesta, av de svenska börsnoterade företagen som ger utdelning, ut pengar till sina ägare. Det betyder att utdelningsbeloppen, för den som investerar...
Läs mer

Reumatikerförbundet

Reumatikerförbundet Årets forskningsanslag är fördelade. Vi stödjer i år forskningen med 11.5 miljoner.11 504 000 kr till forskning om rörelseorganens sjukdomar reu...
Läs mer

GP och Stampen

Förra året skrev jag en rätt hårt saltad krönika med enligt min mening befogad kritik av Göteborgs-Posten. Jag läser tidningen rätt ofta, och jag var inte rikt...
Läs mer

Inbrottsliga fick fängelse

Polisens spaningsinsats mot inbrottsligan från Litauen gav utdelning. Nu har männen dömts till fängelse.
Läs mer

Norska oljeinvesteringar på rekordnivåer - produktionen fortsätter falla

Investeringarna i den norska olje- och gassektorn ligger på rekordnivåer, och för de som jobbar i Nordsjön eller kringservice så kanske det är ofattbart att den norska o...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar