måndag 8 oktober 2012

Utdelning 2012-10-08

Nobelpris litteratur 2012

Snart är det dags att kora vinnaren av Nobelpriset i litteratur 2012. Tror du dig veta vem som tar hem det i år? Många tror att Mo Yan eller Haruki Murakimi tar hem det. Spelbolagen tr...
Läs mer

Oroväckande okunnighet även hos partiledaren

Jag måste erkänna att det inte var så lätt att samla mycket till intresse för partiledardebatten igår, efter som det är så långt till val och då soci...
Läs mer

Trygga människor vågar mer - därför en bra och juste a-kassa...

(illustr: Robert Nyberg) Det var den allra första frågan, som kom upp för debatt under gårdagskvällens partiledardebatt i SVT:s Agenda och jag talar om jobben. Det råde...
Läs mer

8 OKTOBER TVÅTUSENTOLV

Att komma tillbaka till skolan efter en veckas ledighet var inte så hemskt som jag trodde, det var så galet skönt och kul att få träffa mina fina vänner igen. Vi har haf...
Läs mer

Full pott för Reinfeldt?...

Svenska folket har talat och segare är Fredrik Reinfeldt. Men hur det gick till grubblar jag på då jag inte hörde något från Reinfeldt. Måste vara tysta leken som g...
Läs mer

Rullande P/E OMXS30 steg till 12,4 v40

Under förra veckan, vecka 40, steg OMXS30-index 2,0 procent (-2,5). Samtidigt justerades vinstprognoserna ned med marginella 0,1 procent (+1,3). P/e-prognos och vinstpr...
Läs mer

Man ska väl vara glad att man får vara tacksam, eller?

Nationalmuseum ”lyfter fram” kvinnliga konstnärer. Jag får lite dåligt samvete över att jag känner mig besviken. Tänker lite till och undrar varför. OK, alla...
Läs mer

Frankrike

Att åka till baguetternas land är alltid lika spännande. Speciellt med en stukad fot och första stopp i Cèuse. Korta dagar, då solen stekte på ovanligt mycket, styr...
Läs mer

Mumm-Stelton Cup 2012 - fin summering av danska race 2012

Lördagen Först över till Lynetten på hearing. Dansk Seilunion har klarlagt att det inte var fel eller några otydligheter i seglingsföreskrifterna. Hearingen handlade all...
Läs mer

Köp HM, Intrum, Loomis, avvakta bla. Elanders, Firefly

Börsveckan väljer att ge HM, Loomis, Intrum Justitia och Cellavision köprekommendation i veckans utgåva, årets 41:a. Övriga aktier som granskas – Homemaid...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar