tisdag 20 november 2012

Utdelning 2012-11-20

Reflektioner angående HM och SCA

För några månader sen valde jag att sälja av två av mina "bästa" aktier avseende kvalitet. Det var en kombination av att jag ville öka likviditeten tillsa...
Läs mer

Aktuell svensk reklam

Det förekommer även reklam och erbjudanden i Sverige, trots att branschpraxis och WHO-koden säger annorlunda. Det här nyhetsbrevet fick jag nyss från Gobaby. När jag...
Läs mer

Tisdagens Topptips och Powerplay

Tisdag och Champions League i veckan, dessutom full omgång i Elitserien. Dessa tisdagar bruka innefatta Topptips och Powerplay hos Svenska Spel >>> Mina tankar om Topptipset ser ut so...
Läs mer

Strålteknik söker upp tumörcellerna men skonar de friska cellerna

1,5 miljoner kronor får professor Sven-Erik Strand, Lunds universitet, från Cancerfonden för att tillsammans med sitt forskarlag utveckla behandlingstekniken vid spridd prostata-, br...
Läs mer

U-laget utan chans mot Borlänge

Så till det tråkiga inslaget i en annars lyckad handbollssöndag. Trots vissa förhoppningar och ett på pappret starkt u-lag (att man inte spelar matchen på pappret blev d...
Läs mer

QPR, där allt är fel

Under gårdagen fanns det gott om rykten om att Mark Hughes hade fått sparken. Journalister spred vidare med brasklappen att det inte var officiellt men spred det vidare likväl och likt...
Läs mer

VIS Uppland på Stenhagendagen

I september medverkade VIS Uppland, för fjärde året i rad, på Stenhagendagen, en stadsdelsdag för föreningsliv, skola och kyrka. Där får vi en möjlighet a...
Läs mer

utdelning...

I lördags åkte vi till Kjells son och hans familj. Martin fyller år i morgon men vi valde att fira han i lördags. Då Emblas julklappar var klara så valde vi att s...
Läs mer

Helgen i Bruksvallarna.

Ordspråket lyder "upp som en sol och ner som en pannkaka". Min helg i Bruksvallarna var tvärtom; Ner som en pannkaka och upp som en sol. Fredagen - 5 km klassiskt, en distans som...
Läs mer

Walmart flyttar utdelningsdatum

Walmart har flyttat nästa kvartalsutdelning från den 2a Januari 2013 till 27e December 2012. Avstämningsdagen för att få ta del av utdelningen ändras inte utan...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar