torsdag 22 november 2012

Utdelning 2012-11-22

In Cold Blood

In Cold Blood av Truman Capote Det här är ju en klassiker, så det känns bra att äntligen ha läst den. Det är också en riktigt bra bok. Man får väl a...
Läs mer

Mardrömmen fortsätter för Brynäs

Brynäs hittar fortfarande inte en väg ur sin djupa formsvacka. I kväll åkte laget på sin fjärde raka förlust när man föll efter förlängning hemm...
Läs mer

Helsingborg numret för litet mot Levante

Ett trögt och lojt Helsingborg tappade matchen mot Levante redan i den första halvleken. Kanske berodde det på att laget inte spelat en tävlingsmatch på ett par veckor sedan...
Läs mer

14 börsbolag har dubblat sin vinst och omsättning på 5 år

Jag har alldeles för kul med att "beta-testa" nya börsdata vilket har urartat till att någonting som närmast börjar likna en doktorsavhandling. Mitt senaste experim...
Läs mer

Önskeinlägg 2.

Jag fortsätter lite på ämnet Försvarsmaktshundar. Eftersom Elin bad mig skriva, men det blir väldigt långt att skriva allt i ett svep. Här kan man läsa del 1....
Läs mer

Program på helgens bokSPAning: Afternoon tea, bokmingel, bokbyte, läsning, yoga och chokladqur m.m.

Lördagen 24 november
12.00 Lunch
13.00 visning av lokalerna för den som vill eller lästid. Samling vid receptionen för de som vill gå på visning och höra lite om Al...
Läs mer

Intresset för räntebevis kan vara en indikering på börsvändning

Jag har besökt ett seminarium inriktat på ränte- och råvaruinvesteringar, SEB och Nordea var på plats och berättade lite om hur de tror att marknaden kommer att utveckla...
Läs mer

Pascoe vill ha repris

Colin Pascoe vill ha repris från förra mötet mot Young Boys där Liverpool vann med imponerande 5 – 3.  En seger ikväll räcker nog för att säkra Liverpool...
Läs mer

Att analysera själv – här med CDON som exempel

Efter ett tidigare blogginlägg där jag skrev om hur småbolagen tagit mycket stryk så fick jag frågan av Kristian om vad jag anser om bolaget CDON – och naturligtvis om deras...
Läs mer

Äntligen!

Tillståndet för jakt med belysning är godkänt av länsstyrelsen och lampan har kommit :-) Nu gäller det bara att se till att planera in lite grisjakt framöver.. Prob...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar