söndag 18 november 2012

Utdelning 2012-11-18

NEJ till gratis körkort för invandrare!

Ifall ni lyckats missa detta... Grejen är att invandrare tydligen, någonstans i landet, får gå gratis i körskola. Hederlig svensk, inte-rasister-men (som aldrig säger n...
Läs mer

Premiär på Grundsjön

Idag blev det säsongens första pimpeltävling! Nog för att det finns is på bra mycket närmre håll än de 23mil enkel resa vi gjorde idag för att få bl...
Läs mer

Rallyinstruktörsutbildning i Gnesta

Helgen har tillbringats i Gnesta för sista träffen på instruktörsutbildningen. Så nu är det "bara" examinationen den 12 januari kvar förutom alla arb...
Läs mer

Äntligen Div 3 + lite andra resultat

Klubbens helhjärtade satsning på att ta sig upp till division tre i tennisens allsvenska seriespel gick hem. Med rigorös träning och  fokuserade träningar har samtliga s...
Läs mer

Ett slag för diversifiering - eller så har jag svårt att fokusera?

Har mer och mer tänkt på detta med fokusering kontra diversifiering. Har nu landat i att faktiskt diversifiera ganska friskt. Varför, jo jag är en "fegis"... Jag vill...
Läs mer

kickos Söndags Dubbel

Nu är jag tillbaka i fullfart. Idag väljer jag att satsa på två lag som är extra taggade idag pga att rivalerna tappade poäng igår.   Inter – Cagliari…..1.a...
Läs mer

kickos Söndags Dubbel

Nu är jag tillbaka i fullfart. Idag väljer jag att satsa på två lag som är extra taggade idag pga att rivalerna tappade poäng igår.   Inter – Cagliari…..1.a...
Läs mer

Företagsvärdering

Jag berättade i tidigare inlägg att jag för någon tid sedan investerade i ett nytt företag vilket fortfarande är i startgroparna, men lustigt nog så har jag redan t...
Läs mer

V65 Halmstad 19/11

Halmstad tar hand om veckans första V65-tävlingar. Det är ganska lurigt rätt igenom. Två lopp med färre hästar till start där man bör försöka sp...
Läs mer

Fredagens utdelninger

I fredags kom utdelningar från två av mina innehav in på kontot. Total bruttoutdelning var 474:- från bolagen Procter Gamble Co och Realty Income corp. Känns alltid kul...
Läs mer

Kommentarer till Gästblogg: SAS dolda agenda —spelar bluffstopp med facken? av Susanne Sävenfalk

Tack för positiva kommentarer! Om några timmar får vi se vilken utdelning ledningens ”ultimatum” till facken har givit. Med tanke på hur SAS just nu misshandlar sitt eget varum...
Läs mer

Å/K IBS – Åby IBK

5 – 5 (0-1, 3-2, 2-2) Derby i utvecklingsserien mellan Åstorp och Klippan brukar bli intensiva. Båda lagen vill verkligen vinna och gör allt för att det skall bli så. Som va...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar