fredag 3 maj 2013

Utdelning 2013-05-03

Anaheim reducerar till 3-1

Wow, vilken chockstart av Detroit i nattens andra möte med Ducks i Anaheim i åttondelsfinalen. 0:48: 0-1 Justin Abdelkader 4:20: 0-2 Damien Brunner Nu har vi spelat sex minuter och publi...
Läs mer

Investmentbolagen gör affärer

Dagens Industri rapporterar idag ommöbleringar i Industrivärden.  Jag har länge hävdat att om man köper ett antal investmentbolag med Industrivärden och Investor i...
Läs mer

Att få maximal utdelning av träningen

Jag brukar säga att man på UCSP får valuta för pengarna. Det görs typ aldrig basic-övningar där. Eller jo, mycket basic-övningar, men alltid med en twist. Allt...
Läs mer

Utdelning Pricer

En av de mindre posterna vad gäller utdelning kommer från Pricer. Dock är all utdelning bra så jag tar tacksamt mot det och hoppas det kan öka med åren! Årets...
Läs mer

Oskar Wallén inför derbyt: ”Vi vet vad som krävs”

Att Oskar Wallén var en av de allra viktigaste pusselbitarna i ÖIS avancemang till Superettan i höstas är svårt att argumentera emot. Med sina 24 framträdanden var han e...
Läs mer

Hemmaträning med boll, hantlar och foamroller

Fredag hela veckan, det är inte ofta man känner så, men denna veckan har varit förvirrande... Nåja, nu är det fredag på riktigt. Jag har kört lite hemmatr228...
Läs mer

Komplimanger i All Ära...

.... men med tiden har totalwunderbara jag blivit lite lätt blasé på alla dyrkande blickar och förtjusta tillrop som fullkomligt haglar över mig så fort jag nedlåte...
Läs mer

Svensk rapport om att förhindra jihadresor

Idag presenterade Centrum för asymmetriska hot- och terrorismstudier (CATS) en rapport om hur man kan försöka förebygga att folk från Sverige ansluter sig till våldsamma...
Läs mer

Maj 2008

Jag har varit aktiv bloggare under ett annat namn sedan 2007. Idag satt jag lite och kollade bakåt vad jag skrivit om mig och min familj och kom till maj 2008,Öppet hus på skolan. 16...
Läs mer

Sampo

Idag fick jag utdelningen i Sampo, som är mitt största innehav. I år har jag totalt fått 1600 kr i utdelning, från mina innehav. Jag tror att det är en ökning med c...
Läs mer

Värdet av att börja investera tidigt

....för att dra maximal nytta av ränta-på-ränta effektenNedanstående exempel finns även under sidan till höger som handlar om ränta-på-ränta eff...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar