torsdag 16 maj 2013

Utdelning 2013-05-16

Analys av Banco Santander

Vilka bolag är mer impopulära och utskällda än banker? Vilken region är skakigare än Sydeuropa? Jag kombinerade dessa två frågor och gav mig ut på jakt ef...
Läs mer

Uppdatering

Jag har haft fullt upp det senaste så därför har jag varit dålig på att uppdatera. Senaste veckan har jag gjort en hel del förändringar i min aktieportfölj sa...
Läs mer

Apples App Store slår rekord – 50 miljarder nedladdningar

App Store: Apple meddelade idag att kunder har laddat ned över 50 miljarder appar* från banbrytande App Store. Kunderna laddar ned mer än 800 appar per sekund med e...
Läs mer

Alla funktioner funktionärer Lördag 18/5 2013

Lördag:Forms reception:8.00 all avspärrning och utmärkning av start och mål samt sekretariat, ljudsystem, fika, prispall, kaffebord etc, sätts ut. Kravallstaket, band, koner...
Läs mer

Utdelning Industrivärden

Idag kom så den sista svenska årsutdelningen, Industrivärden, med 5 kronor per aktie. Tabellen nedan visar årets utdelningar hittills, alla belopp i svenska kronor före skatt...
Läs mer

Äta myror?!

Ja, varför inte? FNs mat- och jordbruksorgan, FAO, vill att vi ska äta insekter. De små krypen finns överallt, de förökar sig vansinnigt effektivt och liten miljöp...
Läs mer

16 Maj 2013

Hej! Mina första gäster har just checkat ut och de var supernöjda. Nu hade jag fjäskat lite och bakat färska frallor till frukost, vilket gav utdelning i uppskattning. Det v...
Läs mer

Igelkottar

Var ett tag sedan man skrev nu, men kan bero på att man är fullt upptagen med att rädda igelkottar. Eller i alla fall en... Rädda kanske va fel ord, men vi stötte på en...
Läs mer

Utdelning Industrivärden

Nu på morgonen såg jag att utdelningen från Industrivärden hade trillat in på depån. Det är alltid lika roligt när man får utdelningar, även om det i...
Läs mer

Affe laddar för kvällens hockeymatch!

Idag ska jag köpa mig en trisslott när jag kommer till jobbet. Det verkar nästan som att jag drabbats av osannolik tur. På väg till gymmet imorse, gick det fort, hastighetsm...
Läs mer

Olga Slavnikova "2017"

Varför är ryska romaner alltid så långa? Det är en fråga som anmäler sig vid läsandet av Olga Slavnikovas magnum opus 2017. Det är inte bara Dostojevskij,...
Läs mer

Underbar sex i favoritsoffan!

Mrs och Mrs har haft tuffa dagar på jobbet, och har haft svårt att hinna med allt i vardagen. Men i kväll när vi möttes i dörren, så längtade båda efter s...
Läs mer

Nordjyske - en överkapitaliserad bank

Man kan också se på Nordjyske-caset på följande sätt. Nu blir det lite halvtekniskt, banker är märkliga djur. Hoppas ni står ut. Långt över Finansins...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar