tisdag 21 maj 2013

Utdelning 2013-05-21

Ett öppet brev till alla er som fördömer plundringen (del 2)

(Här följer andra och avslutande delen av Evan Calder Williams Ett öppet brev till alla er som fördömer plundringen. Första delen kan läsas här.)   4. D...
Läs mer

Dagens gratis!

Jag hämtade en gratis pasta på coop, där jag även hittade gratis smakprover på hund- och kattmat, samma som Friskies just nu delar ut. Hunden gillade maten så jag hoppas...
Läs mer

Äntligen!

Äntligen börjar bloggen ge lite utdelning! Hörde från min manager att det börjar rulla in cash haha Tack alla som följer mig, jag hoppas ni fortsätter!;) Ger jag...
Läs mer

Växthus

Om att spara pengar i vardagen. Vi har i flera år funderat på ett växthus och nu slog vi till. Ett mycket billigt ett. Inget för proffsodlare antagligen, men vi är knappt ens...
Läs mer

Utdelning Tele2

Idag kom utdelningen in på kontot från Tele2, den ordinarie utdelningen talar jag om nu. Således ser utdelningarna hittills ut som följer för i år: Årets utdelni...
Läs mer

Hopp Schwiiz

Schweizisk hockey flyger fram och spelade alldeles nyss VM-final, men när det hela ska summeras har det klockvänliga alplandet haft ett par av de värsta åren någonsin. V228...
Läs mer

Ekonomiska mål i de statligt ägda bolagen ses över

Som ett första steg har Finansdepartementet gjort en översyn av och reviderat de ekonomiska målen i sju bolag. I samband med bolagsstämmorna fick Vattenfall, LKAB, Apoteket, SBAB,...
Läs mer

Säsongens bästa match!

Det dröjde till den sjunde omgången innan vi fick se några mönster i hur el americano vill att hans grönvita mannar ska spela. Emellanåt fick 8 702 åskådare se...
Läs mer

Självförsörjning i kapitalismen

Jag har läst boken ”The Morality of Capitalism”. Den är bra och kan rekommenderas för läsning. Men det går inte att undvika att mitt ständigt oppositionella och lät...
Läs mer

TOPPHELG!

Inte bara det faktum att vi fick högsommar och jag fick mycket upplevelse utan självklart det faktum att gumman varit här! Mötte upp på Arlanda på torsdag kväll och...
Läs mer

Minskat i DNB

Efter en god utveckling (ca 60 % inklusive utdelning) har jag börjat lätta på mitt innehav i den norska banken DNB. Anledningen är just den goda utvecklingen för aktien som h...
Läs mer

Mycket träning nu...

Ja, så är det med ina mått mätt. I lördags en timme i rätt hård takt, måndag en knapp timme i lite lugnare takt men ändå rätt OK. Idag fick jag...
Läs mer

Piteå – Umeå och kommande WCL final

Såg just klart på veckans match i TV4 Sport, och måste säga att jag blev ganska nöjd av denna match, där båda lagen hade ett par fina prestationer som resulterade i...
Läs mer

En 2a plats i teamsorting vem kunde tro det!

I söndags var jag iväg med Nimbus på LB westerns kotävling, andra kotä vlingen för vår del och jag såg det som ett rent träningstillfälle! F24...
Läs mer

Jury vs folket

Framförallt Moldavien, Italien, Estland och Frankrike hade tjänat på att få poäng av Sverige om enbart juryn hade använts. Det gäller i viss mån även Stor...
Läs mer

Inför: ÖT Smygehuk - Kulladal

På onsdagskvällen beger sig Kulladal till Sveriges sydligaste idrottsplats och match mot topplaget Östra Torp Smygehuk. Det är ungefär mittpunkten på lagets tuffa spelsc...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar