söndag 19 maj 2013

Utdelning 2013-05-19

Fas 3are, Arbeta gratis eller försvinn och bli utan ersättning! Fler o fler får detta kastat på sig av anordnare och arbetsförmedlingen. Samarbetet mellan anordnare o arbetsförmedlingen skärpt. Arbetsförmedlingen har skapat snabb bidragsuträkning för arbe

Anordnare av fas 3 platser eller arbetsgivare för fas 3are får 5000 kr i månaden skattefritt för varje fas 3are de tar in och använder som gratis arbetskraft. Men nu bör...
Läs mer

En påse gott och blandat......

......med såväl goda som mindre goda bitar. Jag har sedan första matchen känt att vi har haft bra domare som jag inte kan ha några synpunkter på. Eller jo det kan jag ju...
Läs mer

Resultatet för dagen.

Efter lång väntan och många lockrop fick vi äntligen lite utdelning. 2 öringar med 5 minuters mellanrum. Jo Sverige vann visst hockey vm också :)
Läs mer

Utlängan med minnen för livet

Oavsett om du haft en dålig dag, har brist på intresse (förhoppningsvis bara på grund av pågående hockey-VM-finalen), så vill jag att du ska läsa detta. Det ...
Läs mer

Varma sydvindars utdelning

I Finnmark kan vad som helst dyka upp från var som helst. Det fick jag och Mårten smak av i fredags. Dagen började med ett magert sträck ute vid Varnesudden. Tyckte det var l228...
Läs mer

Söndag 19 maj.Kyrkobesök? Nej. Fikabesök? Ja! Östergötland 1974.

Tänk att jag fick iväg ett foto med min Ipad i dag. Så kul när jag lyckas. Är också glad för den nya skrivaren, som så villligt skickar foton till bloggen.Tr...
Läs mer

Varningsklockorna ringer så det dånar

Det ringer varningsklockor. Orden är inte mina utan PJ Anders Linder som skriver om Kristdemokraterna i dagens SvD. Hans analys är troligen helt OK om man ser det från utsidan. Men vi...
Läs mer

Träff i Örebro idag :)

Vi blir bara bättre och bättre på att ha trevligt på dessa träffar!! :) Fint väder fick vi också.         Trevligt att träffa Elsa...
Läs mer

Gårdagens tävling

Gårdagens tävling gav inte jätte hög utdelning i procent för min del men jag och Mario gjorde stora framsteg. LB:1: I denna klass fick jag inte alls höga procent men k...
Läs mer

Johansson: Återfall, Beckhams emotionella adjö och välkommet nytillskott

Efter förra veckans härliga seger mot Borstahusen studsade vi tillbaka och förlorade återigen. Vi begav oss för att gästa Laholm i trettiogradig värmebölja. Al...
Läs mer

Kanonfiske på norra Vänern

Jag hade i dag Göran, Andreas och Mikael i båten. De är från Skållerud, Kil och Karlstad. På förmiddagen provade jag ett helt nytt område och det gav ganska kl...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar