tisdag 7 maj 2013

Utdelning 2013-05-07

Boka in er för konferens med Thomas S Monson!

"Den allmänna sessionen på konferensen där President Thomas S. Monson kommer att presidera hålls på Stockholm Waterfront Congress Centre i Stockholm City den 9:e Juni kl...
Läs mer

Välj kapitalförsäkring

Det bästa sättet att tjäna pengar är att spara pengar. Det är inte de stora vinsterna utan de små förlusterna…osv…osv. Ett av de bästa sätten att spara pe...
Läs mer

Så här löser man problemet brandman vs jämställdhet

I Gislaved så vill man kalla dem ”handläggare” istället för brandmän skriver Aftonbladet… Ja när de inkvoterade inte klarar av att rädda liv genom att t ex forcera...
Läs mer

Längre sammanfattning av TMB 2013

Ja vilken vecka vi hade..... Dag ett: Hade vi fantastiskt väder men tyvärr ingen större fiskelycka. Vi tappade två 2st laxar av bättre storlek. Den ena tyvärr pga ett d...
Läs mer

ETT AV MINA MÅL FROM NU,

..visst är det en fantastisk känsla som bubblar upp inom en då man inser hur långt man faktiskt har kommit? alla timmar som man har svettats, krampat och tagit slut på krafte...
Läs mer

Osäkerhet med positiv underton

winningtrading tobbe rosén Intresseklubben antecknar: Optimismen är på topp och det blir spännande att se om Halloween-effekten som innebär att man köper i början a...
Läs mer

Att tänka på inför Framtidens Arbetsmarknad.

Tänk noga när du bygger upp ditt kunnande | Karriär | SvD. Många glömmer faktiskt bort att det man brukar kalla för ”ingångsjobb” till arbetsmarknaden, idag allt o...
Läs mer

Månadsrapport April

För att hålla ännu mer koll på min handel tänker jag lägga upp följande graf och berätta om mina innehav i början av varje månad. April 2013:...
Läs mer

Nya aktieutdelningar och kommande utdelningar under maj samt ansiktslyft på bloggen

AktieutdelningarUnder den senaste veckan har det trillat in en del nya aktieutdelningar på mitt investeringssparkonto (ISK).  Anledningen till att det det är så många bolag...
Läs mer

Roligaste passet!

Åh precis klar med ett superkul intervallpass!! Körde ett hårt hinderpass, första gången sedan förra sommaren! YES det gick så BRA och det var så KUL! 10*500m...
Läs mer

Gästblogg från en tysk semi

Jag vet att ni gillar gästbloggar lika mycket som jag. SÅ här kommer en från mötet mellan WB och Düsseldorf. Håll till godo och ett stort tack till Daniel för...
Läs mer

Utdelningar 2013

Detta inlägg summerar de utdelningar som jag hittills har fått under året. Datum Aktie Antal Utdelning/Summa 25/1 Prospect Capital ...
Läs mer

3:12 och tillväxten

Idag har FAR lämnat sitt remissvar avseende regeringens förslag till nya 3:12-regler. FAR har även skrivit ett öppet brev till näringsminister Annie Lööf. I l...
Läs mer

Min portfölj

Tänkte visa min nuvarande portföljs innehav samt dess fördelning. Som jag nämnt tidigare är det minst 3% utdelning som gäller. Är innehaven hållbara? Det kan m...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar