måndag 10 september 2012

Utdelning 2012-09-10

Sålt lite

Har idag sålt mina Avanza Bank aktier och inkasserat en liten vinst, gjorde drygt 10:- per aktie, helt kanon, då kan man vänta in nästa nedgång och köpa igen :) Var med...
Läs mer

Lärarmyteriet, och reflexioner om skolan

Jag tittade i länklistan på Lindelöfs blogg och fick syn på något som heter Lärarmyteriet. Vad är nu detta? Jag följde länken och kom till en ny sida...
Läs mer

Börja placera inför utdelningssäsongen

 Vi har haft en lugn och skön helg, efter en tur i skogen fick vi ihop en hel del svamp, denna gång mest svart trumpetsvamp. Trattkantarellena är på gång men Karl-Johan...
Läs mer

Svagt negativ inledning från kortsiktigt överköpta nivåer

Stockholmsbörsen i fredags: Stockholmsbörsen fortsatte upp i fredags med draghjälp av besked om att Kina kommer satsa på stora infrastruktursatsningar och stärkt riskaptit i...
Läs mer

Repris nästan...

...dagen efter! Jag kunde inte hålla mig... var tvungen att gå dit igen med kameran i högsta hugg! Men viken var helt tom!! Snopen tog jag hundarna och gick en långtur läng...
Läs mer

Speltips Europatipset 11/9

Precis som förra gången det var europatips så hämtar vi samtliga matcher ifrån VM-kvalet som pågår för fullt just nu. Det finns en del favoriter som jag inte k...
Läs mer

U21-bragden: “Dödar oss själva för varandra”

Sverige var piskade att vinna - och vilken rysare det blev mot Ukraina i EM-kvalets sista match. Svensk drömstart och full kontroll men en reducering i andra halvlek gjorde det hela till en rej...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar