fredag 14 september 2012

Utdelning 2012-09-14

Affärsidé Nummer 2

Jag hade nästan glömt bort att jag startat kategorin och när jag letade efter kilopriset på bilbatterier hittade jag en intressant sida som heter “Snålfällan” där e...
Läs mer

OT-förlust i första matchen

Kort inlägg... Förlust på övertid i första matchen för säsongen i ES. Men vilket tempo det var framförallt de första 10. Ser onekligen intressant ut - f...
Läs mer

Hur man effektivast förstör en skola

Eva-Lotta Hultén skriver på ”Skola och Samhälle” om att Björklunds skolpolitik redan testats i och med Quadriceprogrammet på ett hundratal skolor i Sverige.  http://www....
Läs mer

Dynamiska effekter

Förr var det vanligt att man i ekonomisk-politiska diskussioner hänvisade till dynamiska effekter. Om en skatt sänktes så räknade man med ändrade beteenden och dessa r...
Läs mer

Hur odlar man vitlök

Att odla vitlök är både roligt och tacksamt och ofta brukar de ge en bra utdelning, trots att vitlök trivs bäst när de odlas i Medelhavsklimat. När man planterar v...
Läs mer

Utdelning Johnson Johnson

Efter några dagars dygnet runt-arbete loggade jag in på depån igen och märkte att utdelningen från Johnson Johnson trillat in på kontot. Kvartalsutdelningar ä...
Läs mer

Carpreflections.

Den 15 maj i år, var det 30 år sedan jag landade min första karp, en tidig morgon vid Linnéasjön, som jag aldrig glömmer! En fjällkarp, som verkligen var, som en He...
Läs mer

I mina böner – pågående flyktingaktivism

IDAG sker ett utvisningsförsök av Norallah som har varit i Sverige i två år och har sökt asyl och fått avslag i alla instanser. Han har inte bott i Afghanistan...
Läs mer

Fredagssvepet vecka 37

Denna vecka slog den där första riktiga höstförkylningen till. Det blev liten varm panna och mycket tittande på Harry Potter. Tur att sonen och jag tycker precis lika mycket...
Läs mer

Horror on Swebuss

Susan, fundera över vilken kurs du ska gå som stärker dig i yrkeslivet - det kommer att ge dig god utdelning... ja, visst kittlades det med dom där fiskarna :) Kram :)
Läs mer

Giro de Hökarängens BP, etapp 10

  Etapp 10 Skicka BK - FC Sillstryparna 2-1 (1-0) Mål: Kim x 2 (Fritz på dubbelass).Så var nivån på Skickas spel: Stundtals mixdeluxe.Så var vi: Unga...
Läs mer

Örevattnet och St. Grågås

Gårdagens begivenheter i bild. Örevattnet gav som vanligt utdelning. Denna gång var det Tommy som tog en liten fin öring på ca. 0,5kg. Kalle som i vanlig ordning hade grejorn...
Läs mer

Viljestarkt Malmö tog andra raka

Ifjol var Malmö ett stjärnfyllt lag som levde på sin talang snarare än hårt jobb. I år saknar man den stjärnglansen och då lever man istället på sin...
Läs mer

Graderingsdiplom

Per pratar med barngruppen inför utdelning av nya bälten. Fyra stolta brunbältare, ikkyu, mottog ikväll sina diplom från Hombu i Japan. (Stellan, Samuel, Andreas och Ander...
Läs mer

Ännu en blåställsseger!

IF Malmö Redhawks vs. Mora IK 4-3 Med Örebromatchen i färskt minne blev jag i det närmaste chockad över hur tillbakapressade vi blev inledningsvis av matchen. Satt faktiskt...
Läs mer

Blottad

Kvällens match var frustrerande och motiverande på samma gång. Frustrerande då motståndaren spelar ett spel med massa topspin* vilket är en spelstil som jag re...
Läs mer

Viljestarkt Malmö tog andra raka

Ifjol var Malmö ett stjärnfyllt lag som levde på sin talang snarare än hårt jobb. I år saknar man den stjärnglansen och då lever man istället på sin...
Läs mer

Tiderna ändras !

Före cyklingen  och den stora alpina engagemanget som finns kvar fortfarande var seglingen den stora passionen. Då rajade vi runt på olika regattor runt hela norden och lite till....
Läs mer

Utdelning Johnson Johnson

Efter några dagars dygnet runt-arbete loggade jag in på depån igen och märkte att utdelningen från Johnson Johnson trillat in på kontot. Kvartalsutdelningar ä...
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar